Genel Bilgi
Kod | FBE800 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi (Z) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Öğrencinin tezini yürütmek için ihtiyaç duyduğu bilgi ve becerilere yönelik teori ve uygulama
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Abell, S.K. & Lederman, N.G. (2007). Handbook of Research in Science Education. New York: Routledg
Notlar
Akpan, B. & Kennedy, T.J. (2020). Science Education in Theory and Practice: An Introductory Guide to Learning Theory. Springer
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez konusunu belirler. |
ÖÇ02 | Tez çalışması için uygun yönteme karar verir. |
ÖÇ03 | Tez çalışması için uygun veri toplama yöntem ve araçlarına karar verir. |
ÖÇ04 | Tez çalışması için uygun analiz yöntemlerine karar verir. |
ÖÇ05 | Tez çalışması kapsamında gerekli uygulamaları gerçekleştirir ve veri toplar. |
ÖÇ06 | Tez çalışması için topladığı verileri analiz ederek bulguları yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen eğitimi ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejilerini etik çerçevesinde araştırı ve uygular. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fen Eğitimi alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerini geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir, süreç içinde sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili yeni ve özgün fikirler üretir, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür taraması | literatürdeki makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Literatür taraması | literatürdeki makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Literatür taraması | literatürdeki makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma |
4 | Hümanistik teoriler ve fen eğitimine yansımaları | Akpan & Kennedy (2020), bölüm 1 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Hümanistik teoriler | Akpan & Kennedy (2020), bölüm 1 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Davranışçı teoriler | Akpan & Kennedy (2020), bölüm 2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Davranışçı teoriler | Akpan & Kennedy (2020), bölüm 2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Bilişselci Teoriler | Akpan & Kennedy (2020), bölüm 3 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Bilişselci Teoriler | Akpan & Kennedy (2020), bölüm 3 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Yapılandırmacı Teoriler | Akpan & Kennedy (2020), bölüm 4 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Yapılandırmacı Teoriler | Akpan & Kennedy (2020), bölüm 4 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Akıl Odaklı ve Beceri Temelli Teoriler | Akpan & Kennedy (2020), bölüm 5 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Akıl Odaklı ve Beceri Temelli Teoriler | Akpan & Kennedy (2020), bölüm 5 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Fen Öğrenme üzerine perspektifler | Abell & Lederman (2007), bölüm 1 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Fen sınıflarında tartışma | Abell & Lederman (2007), bölüm 16 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Disiplinlerarası fen öğretimi | Abell & Lederman (2007), bölüm 19 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Araştırmacı olarak fen öğretmeni | Abell & Lederman (2007), bölüm 39 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |