Genel Bilgi
Kod | FBES700 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
öğrencinin bir konuda araştırma yapması ve sunum halde getirmesi.
Dersin İçeriği
öğrencinin tez konusu hakkında araştırma yaparak sunum hazırlaması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
seminer konusu ile ilgili kitaplar ve internet kaynakları
Notlar
seminer konusu ile ilgili kitaplar ve internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | seminer sunumu için yapılan ön hazırlığı öğrenir |
ÖÇ02 | literatür taramasını öğrenir |
ÖÇ03 | seminerde sunulacak konuyu seçmeyi öğrenir |
ÖÇ04 | seminer sunumunu öğrenir |
ÖÇ05 | seminer sonucunda öğrendiklerini değerlendirebilir |
ÖÇ06 | seminer sunumunda sunacağı konu hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | sunum konusunu seçmesini öğrenir |
ÖÇ08 | öğrenci sunum şekillerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | semire genel giriş | Araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | seminer hazırlanması teknikleri | Araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | seminer teknikleri | Araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | seminer konsunda ödev | Araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | ödev hakkında literatür tarama | Araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | ödev tartışması | Araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | seminer hazırlanması | Araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
9 | seminer hazırlık çalışması | Araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | seminer sunum şekilleri | Araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | seminer sunum çalışmaları | Araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | seminer sunumunda önemli bilgiler | Araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | seminer sumun konusu seçimi | Araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | seminer sunumu hakkındaki genel bilgiler | Araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | seminer sunumu | Araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 7 | 98 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |