FBE722 Fen Eğitiminde Biyoteknoloji

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE722
Ad Fen Eğitiminde Biyoteknoloji
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ


Dersin Amacı

Biyoteknolojinin fenbilgisinde ve hayatımızdaki yeri

Dersin İçeriği

biyoteknolojinin fenbilgisi eğitimindeki yeri ve biyoteknolojik gelişmeler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

biyoteknoloji ders notu

Notlar

internetten araştırma


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 biyoteknolojik ürünleri öğrenir
ÖÇ02 biyoteknolojinin günlük hayatta kullanım alanlarını açıklar
ÖÇ03 biyoteknolojinin günlük hayatta kullanım alanlarını örneklerle açıklar
ÖÇ04 fen eğitimi bilgileri ile biyoteknoloji arasındaki ilişkiyi açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 5
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 biyoteknolojiye giriş Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 biyoteknolojik ürünler Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 biyoteknolojinin günlük hayattaki yeri ödev ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 biyoteknoloji gelişmeler ödev ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 biyoteknoloji ve sağlık ödev ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 biyoteknoloji ve enerji ödev ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 biyoteknoloji ve çevre ödev ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 biyoteknoloji ve genetik ödev ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
10 biyoteknoloji eğitimi Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
11 biyoteknolojinin eğitimde uygulamaları ödev ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 biyoteknolojinin uygulama alanları ödev ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
13 biyoteknolojinin çalışma prensipleri ödev ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
14 biyoteknolojide kavram yanılgıları ödev ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 biyoteknolojinin kavram haritası ödev ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 genel tekrar araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS