Genel Bilgi
Kod | FBE716 |
Ad | Uygulamalı Eğitim İstatistiği II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin karşılaştıkları araştırma sorularına bağlı olarak uygun analizleri seçebilmeleri, çok değişkenli analizlerle ilgili olarak SPSS paket programını kullanabilmeleri ve uygun bir şekilde rapor yazabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste çok değişkenli istatistiksel tekniklerin varsayımları, MANOVA, basit ve çoklu doğrusal regresyon, lojistik regresyon, karışık ölçümlerde iki yönlü ANOVA, parametrik olmayan teknikler ve faktör analizi konuları üzerinde durulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları (Vol. 2). Ankara: Pegem Akademi.
Notlar
Miran, B. (2021). Temel İstatistik: Genişletilmiş baskı (Vol. 1). Bülent Miran.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İstatistik alanında ileri düzey kavramları açıklar |
ÖÇ02 | İleri düzey istatistik analizler yapar |
ÖÇ03 | Analiz sonuçlarında elde ettiği tabloları yorumlar |
ÖÇ04 | Elde ettiği sonuçları raporlaştırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | derse giriş | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | çok değişkenli istatistiksel tekniklerin varsayımları | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | çok değişkenli istatistiksel tekniklerin varsayımları-ıı | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | MANOVA, | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | basit ve çoklu doğrusal regresyon, | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | basit ve çoklu doğrusal regresyon-ıı | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | lojistik regresyon | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | karışık ölçümlerde iki yönlü ANOVA, | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | karışık ölçümlerde iki yönlü ANOVA-ıı | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | parametrik olmayan teknikler | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | parametrik olmayan teknikler -ıı | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | faktör analizi | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | faktör analizi-ıı | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | faktör analizi-ııı | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-ıı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |