FBE716 Uygulamalı Eğitim İstatistiği II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE716
Ad Uygulamalı Eğitim İstatistiği II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU


Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin karşılaştıkları araştırma sorularına bağlı olarak uygun analizleri seçebilmeleri, çok değişkenli analizlerle ilgili olarak SPSS paket programını kullanabilmeleri ve uygun bir şekilde rapor yazabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste çok değişkenli istatistiksel tekniklerin varsayımları, MANOVA, basit ve çoklu doğrusal regresyon, lojistik regresyon, karışık ölçümlerde iki yönlü ANOVA, parametrik olmayan teknikler ve faktör analizi konuları üzerinde durulacaktır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları (Vol. 2). Ankara: Pegem Akademi.

Notlar

Miran, B. (2021). Temel İstatistik: Genişletilmiş baskı (Vol. 1). Bülent Miran.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İstatistik alanında ileri düzey kavramları açıklar
ÖÇ02 İleri düzey istatistik analizler yapar
ÖÇ03 Analiz sonuçlarında elde ettiği tabloları yorumlar
ÖÇ04 Elde ettiği sonuçları raporlaştırır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 derse giriş ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 çok değişkenli istatistiksel tekniklerin varsayımları uygulamalı hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 çok değişkenli istatistiksel tekniklerin varsayımları-ıı uygulamalı hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 MANOVA, uygulamalı hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 basit ve çoklu doğrusal regresyon, uygulamalı hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 basit ve çoklu doğrusal regresyon-ıı uygulamalı hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 lojistik regresyon uygulamalı hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 karışık ölçümlerde iki yönlü ANOVA, uygulamalı hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 karışık ölçümlerde iki yönlü ANOVA-ıı uygulamalı hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 parametrik olmayan teknikler uygulamalı hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 parametrik olmayan teknikler -ıı uygulamalı hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 faktör analizi uygulamalı hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 faktör analizi-ıı uygulamalı hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 faktör analizi-ııı uygulamalı hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-ıı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS