İÇM733 Tasarımda Örgütlenme ve Yaratım Süreçleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İÇM733
Ad Tasarımda Örgütlenme ve Yaratım Süreçleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT


Dersin Amacı

Tasarım ve tasarlama süreçleri ile yaratıcılık olgusunu ilişkilendirmek ve gözlemlemek. Tasarım ve Yönetim disiplinleri için ortak bir bilgi ve iletişim dili yaratmak. Yenilikçi tasarım yöntemleri ile kurum ve kişilerde yaratıcılığı özendirmek

Dersin İçeriği

Bu ders tasarımla yaratıcılık ve tasarım yönetimi arasındaki ilişkileri irdeler.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Faruk Malhan, Yaratıcı Düşüncenin Gelişimi, Nobel Kültür, Ankara,2022

Notlar

İnternet kaynakları, kişisel fotoğraf arşivi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yaratıcılık ve tasarım yönetimi alanlarında kavramları açıklar.
ÖÇ02 Tasarıma yaratıcı yöntemlerle yaklaşma becerisi kazanır.
ÖÇ03 Yönetim ve tasarım alanlarının ortak kullandığı bir bilgi ve iletişim dilini kullanır.
ÖÇ04 Yenilikçi tasarım yöntemlerini analiz eder.
ÖÇ05 Yaratıcı düşünceyi etkileyen faktörleri ifade eder.
ÖÇ06 Yenilikçi yaklaşımların tasarım yönetimini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme .
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme . 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme .
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Genel Bakış Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yaratıcılığın Doğası. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Yaratıcı Süreç 1 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Yaratıcı Süreç 2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Tasarımda Yaratıcılığın Doğası. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Yenilik, Tasarım ve Yönetim. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Tasarım Yönetimi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Tasarım ve Tasarımda Yaratıcılık 1 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
10 Tasarım ve Tasarımda Yaratıcılık 2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
11 Tasarım Yönetimi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Yenilikçi Süreçlerin TasarımYönetimi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
13 Yenilikçi Süreçlerin TasarımYönetimi 2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Araştırma Çıktıları 1 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Araştırma Çıktıları 2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS