Genel Bilgi
Kod | İÇM733 |
Ad | Tasarımda Örgütlenme ve Yaratım Süreçleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarım ve tasarlama süreçleri ile yaratıcılık olgusunu ilişkilendirmek ve gözlemlemek. Tasarım ve Yönetim disiplinleri için ortak bir bilgi ve iletişim dili yaratmak. Yenilikçi tasarım yöntemleri ile kurum ve kişilerde yaratıcılığı özendirmek
Dersin İçeriği
Bu ders tasarımla yaratıcılık ve tasarım yönetimi arasındaki ilişkileri irdeler.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Faruk Malhan, Yaratıcı Düşüncenin Gelişimi, Nobel Kültür, Ankara,2022
Notlar
İnternet kaynakları, kişisel fotoğraf arşivi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaratıcılık ve tasarım yönetimi alanlarında kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Tasarıma yaratıcı yöntemlerle yaklaşma becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Yönetim ve tasarım alanlarının ortak kullandığı bir bilgi ve iletişim dilini kullanır. |
ÖÇ04 | Yenilikçi tasarım yöntemlerini analiz eder. |
ÖÇ05 | Yaratıcı düşünceyi etkileyen faktörleri ifade eder. |
ÖÇ06 | Yenilikçi yaklaşımların tasarım yönetimini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme . | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme . | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme . | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Genel Bakış | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yaratıcılığın Doğası. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Yaratıcı Süreç 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Yaratıcı Süreç 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Tasarımda Yaratıcılığın Doğası. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Yenilik, Tasarım ve Yönetim. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Tasarım Yönetimi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Tasarım ve Tasarımda Yaratıcılık 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
10 | Tasarım ve Tasarımda Yaratıcılık 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Tasarım Yönetimi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yenilikçi Süreçlerin TasarımYönetimi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | Yenilikçi Süreçlerin TasarımYönetimi 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Araştırma Çıktıları 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Araştırma Çıktıları 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |