Genel Bilgi
Kod | İKT817 |
Ad | İstikrar Politikaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİKRET DÜLGER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste ülke örnekleri üzerinden uygulanan istikrar politikalarının analizi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Ekonomi politikaları olarak ekonomilerin istikrarlı bir yapıya ulaşmaları için uygulanması gereken politikaların içeriği, yaşanan istikrarsızlık, ekonomik krizler karşısında alınan önlemler, bu önlemlerin ülke örnekleri üzerinden anlatımı, karşılaştırmasını konu alır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Zeynep Karaçor, İstikrar Politikaları ve Uygulamaları
Notlar
Süleyman Özmucur, İstikrar Politikaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirlenen ülke örneklerinden karşılaştırmalı analiz yapabilme edinimi kazanır |
ÖÇ02 | Ülke dinamiklerini ve politika alternatiflerini kavrar |
ÖÇ03 | Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde yaşanan ekonomik krizlerin nedenlerini kavrar |
ÖÇ04 | Türkiye ekonomisinde yaşanan ekonomik krizlerin nedenlerini kavrar. |
ÖÇ05 | İstikrar politikalarının nedenlerini ve türlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık yetkinlikleri derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime katkı sağlayan yeni araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri derinlikli olarak kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde üst düzey bilimsel araştırma yapma becerileri kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi sorunlar ile ilgili yeni politika önerilerini bilimsel alanlarda yazılı veya sözlü olarak sunar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey yetenekleri kullanarak iktisadi analizi yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerilerini elde eder. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde kullanılan kantitatif ve kalitatif tekniklerin üst düzey bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İktisadi analiz teknikleri kullanarak yaptığı özgün bilimsel araştırmaları sunar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel dergilerde iktisat bilim alanında özgün bir çalışmalarını yayınlar. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekonomi Politikaları olarak İstikrar Politikaları: Hangi ekonomik durumda, hangi araçlar üzerinden belirlenir, uygulanır? | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tarihsel Örneklerle Yaşanan İstikrarsızlıklar | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Türkiye Örneği üzerinden IMF temelli istikrar reçetelerinin analizi: 1980 Öncesi İstikrar Politikaları I | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Türkiye Örneği üzerinden IMF temelli istikrar reçetelerinin analizi: 1980 Sonrası İstikrar Politikaları II | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 2000’li yıllarda İstikrar Politikaları Analizleri Ülke Örnekleri: Rusya | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | 2000’li yıllarda İstikrar Politikaları Analizleri Ülke Örnekleri: Brezilya | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 2000’li yıllarda İstikrar Politikaları Analizleri Ülke Örnekleri: Çin | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | İlgili Bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 2000’li yıllarda İstikrar Politikaları Analizleri Ülke Örnekleri: İrlanda | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 2000’li yıllarda İstikrar Politikaları Analizleri Ülke Örnekleri: İspanya, Portekiz, Yunanistan | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yunanistan ve Avro Bolgesi Krizi | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 2008 Türkiye Finansal Krizi - Genel Değerlendirme | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | 20.YY Latin Amerika Krizleri | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İstikrar Politikaları Türleri ve Başarı Koşulları | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İstikrar Politikalarında Uluslararası Kurumların Rolü ve etkisi | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Dönem değerlendirmesi | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final sınavı | İlgili Bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 262 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,48 | ||
AKTS | 10 AKTS |