Genel Bilgi
Kod | İKT809 |
Ad | Büyüme Teorileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SANLI ATEŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
İktisat biliminde iktisadi büyüme üzerine geliştirilen teorileri inceleyerek, ülkelerarası büyüme sürecini kavramak ve bu teoriler ışığında iktisat politikaları geliştirmek.
Dersin İçeriği
Klasik, Neoklasik, Keynezyen, Yeni Büyüme teorileri
Dersin Ön Koşulu
Mikro İktisat, Makro İktisat ve Matematik bilgisi gerekir.
Kaynaklar
Economic Growth (Robert J. Barro, X. Sala-i Martin, MIT Press, 2004, 2nd Edition)
Notlar
Endogenous Growth Theory (Philippe Aghion, Peter Howitt, MIT, 1999)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik büyüme teorisini kavrar. |
ÖÇ02 | Neoklasik büyüme teorisini kavrar. |
ÖÇ03 | Keynezyen büyüme teorisini kavrar. |
ÖÇ04 | İçsel büyüme teorilerini kavrar. |
ÖÇ05 | Büyüme teorileri yoluyla iktisadi büyümeyi analiz eder ve iktisat politikaları geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık yetkinlikleri derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime katkı sağlayan yeni araştırmalar yapar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri derinlikli olarak kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde üst düzey bilimsel araştırma yapma becerileri kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi sorunlar ile ilgili yeni politika önerilerini bilimsel alanlarda yazılı veya sözlü olarak sunar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey yetenekleri kullanarak iktisadi analizi yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerilerini elde eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde kullanılan kantitatif ve kalitatif tekniklerin üst düzey bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İktisadi analiz teknikleri kullanarak yaptığı özgün bilimsel araştırmaları sunar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel dergilerde iktisat bilim alanında özgün bir çalışmalarını yayınlar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İktisadi büyümenin temel kavramları ve analiz araçları-1 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | İktisadi büyümenin temel kavramları ve analiz araçları-2 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Klasik büyüme teorileri-1 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Klasik büyüme teorileri-2 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Neoklasik büyüme teorileri-1 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Neoklasik büyüme teorileri-2 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Neoklasik büyüme teorileri-3 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Keynezyen büyüme teorileri-1 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Keynezyen büyüme teorileri-2 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Keynezyen büyüme teorileri-3 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | İçsel büyüme teorileri-1 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | İçsel büyüme teorileri-2 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | İçsel büyüme teorileri-3 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | İçsel büyüme teorileri-4 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,00 | ||
AKTS | 10 AKTS |