Genel Bilgi
Kod | İKT725 |
Ad | Türkiye Ekonomisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi YELDA TEKGÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye Ekonomisi nin yapısal durumunu açıklamak ve temel tartışmaları değerlendirmek.
Dersin İçeriği
Dersin Amacı Türkiye Ekonomisinin yapısal durumunu açıklamak ve temel tartışmaları değerlendirmek.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Tokgöz, E. ( 2011) Türkiye'nin İktisadi Tarihi (1914-2011), İmaj Yayınevi, Ankara
Notlar
Kepenek, Y., & Yentürk, N. (2005). Türkiye Ekonomisi, 10. Baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye ekonomisini dönemsel olarak analiz edebilme. |
ÖÇ02 | Türkiye ekonomisinin dönemler arasındaki farklılıklarını ayırt edebilme. |
ÖÇ03 | Türkiye Ekonomisi'ni dönemin ulusal ve uluslararası gelişmeleri ekseninde değerlendirebilme. |
ÖÇ04 | Türkiye’deki ekonomik krizleri ve alınan istikrar kararlarını açıklayıp, izlenen ekonomi politikalarını (özellikle para politikalarını) değerlendirebilme. |
ÖÇ05 | Üç temel sektördeki (tarım, sanayi ve hizmetler) gelişmeleri açıklayarak Türkiye ekonomisindeki yapısal dönüşümü dönemlere göre tanımlar. |
ÖÇ06 | Türkiye’nin temel sosyal ve ekonomik göstergelerini yorumlamanın yanı sıra ekonomik ve beşeri (insani) kalkınma (gelişmişlik) ile ilgili gelişmeleri analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli bağımsız ve özgün araştırmaları yürütmek için yeterli iktisat bilimi uzmanlığı bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon, cari açık gibi temel makroekonomik sorunları ve bu sorunları çözmeye yönelik politikaları bilimsel kaynaklara dayalı olarak açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında araştırma yapmak için kullanılabilecek araç dizisini anlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analizde kullanılan çeşitli istatistiksel, matematiksel araç ve teknikleri bilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel verilerin analizlerini yapmak için SAS, RATS, SPSS, TSP, Win BUGS, EViews vb. program paketlerinin uygulamasını öğrenir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında yapılan araştırmaları eleştirel olarak değerlendir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz, kıyas, yorum, değerlendirme ve sentezleme becerilerini kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisat bilim dalı ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiyi anlar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İkinci Meşrutiyet'in ilanı 1908-Savaş yılları 1914- 1922 Dönemi | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Açık Ekonomi Koşullarında Türkiye Cumhuriyeti sonrası dönem 1923-1929 | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Korumacı- Devletçi sanayileşme dönemi 1930-1939 | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ekonominin sektörel Analizi | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İkinci Dünya Savaşı Yıllarında ve Sonrasında Ekonomik Durum | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Devletçiliğin Gerileme Dönemi 1946-1950 | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Tarıma Dayalı Büyüme Modeli; Özel sektör öncülüğünde sanayileşme 1950-1960 | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | ARA SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Planlı Kalkınma Dönemi | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
10 | 24 Ocak 1980 Kararları, Ekonomi Politikasında Dönüşüm: Dışa Açık Büyüme Modeli | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Türkiye'de Özelleştirme, Dış Borçlar, Cari Açık Sorunu | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Türkiye'ye Yönelik Doğrudan Yatırımlar, Türkiye'de Sermaye Piyasası ve Enerji Sektörü | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiye'de Gelir Dağılımı | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | 2008 Küresel Krizinin Nedenleri ve Etkileri | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Ağustos 2011 Kriz ve sonrası | Ders kitabını okuma, araştırma ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Pandemi döneminin Türkiye Ekonomisine yansımaları | Araştırma Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 22 | 22 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |