İKT725 Türkiye Ekonomisi

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İKT725
Ad Türkiye Ekonomisi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi YELDA TEKGÜL


Dersin Amacı

Türkiye Ekonomisi nin yapısal durumunu açıklamak ve temel tartışmaları değerlendirmek.

Dersin İçeriği

Dersin Amacı Türkiye Ekonomisinin yapısal durumunu açıklamak ve temel tartışmaları değerlendirmek.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Tokgöz, E. ( 2011) Türkiye'nin İktisadi Tarihi (1914-2011), İmaj Yayınevi, Ankara

Notlar

Kepenek, Y., & Yentürk, N. (2005). Türkiye Ekonomisi, 10. Baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye ekonomisini dönemsel olarak analiz edebilme.
ÖÇ02 Türkiye ekonomisinin dönemler arasındaki farklılıklarını ayırt edebilme.
ÖÇ03 Türkiye Ekonomisi'ni dönemin ulusal ve uluslararası gelişmeleri ekseninde değerlendirebilme.
ÖÇ04 Türkiye’deki ekonomik krizleri ve alınan istikrar kararlarını açıklayıp, izlenen ekonomi politikalarını (özellikle para politikalarını) değerlendirebilme.
ÖÇ05 Üç temel sektördeki (tarım, sanayi ve hizmetler) gelişmeleri açıklayarak Türkiye ekonomisindeki yapısal dönüşümü dönemlere göre tanımlar.
ÖÇ06 Türkiye’nin temel sosyal ve ekonomik göstergelerini yorumlamanın yanı sıra ekonomik ve beşeri (insani) kalkınma (gelişmişlik) ile ilgili gelişmeleri analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilimi uzmanlık bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Önemli bağımsız ve özgün araştırmaları yürütmek için yeterli iktisat bilimi uzmanlığı bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşsizlik, enflasyon, cari açık gibi temel makroekonomik sorunları ve bu sorunları çözmeye yönelik politikaları bilimsel kaynaklara dayalı olarak açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilim dalında araştırma yapmak için kullanılabilecek araç dizisini anlar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi analizde kullanılan çeşitli istatistiksel, matematiksel araç ve teknikleri bilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deneysel verilerin analizlerini yapmak için SAS, RATS, SPSS, TSP, Win BUGS, EViews vb. program paketlerinin uygulamasını öğrenir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilim dalında yapılan araştırmaları eleştirel olarak değerlendir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz, kıyas, yorum, değerlendirme ve sentezleme becerilerini kazanır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İktisat bilim dalı ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiyi anlar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İkinci Meşrutiyet'in ilanı 1908-Savaş yılları 1914- 1922 Dönemi Ders kitabını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Açık Ekonomi Koşullarında Türkiye Cumhuriyeti sonrası dönem 1923-1929 Ders kitabını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Korumacı- Devletçi sanayileşme dönemi 1930-1939 Ders kitabını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Ekonominin sektörel Analizi Ders kitabını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İkinci Dünya Savaşı Yıllarında ve Sonrasında Ekonomik Durum Ders kitabını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Devletçiliğin Gerileme Dönemi 1946-1950 Ders kitabını okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Tarıma Dayalı Büyüme Modeli; Özel sektör öncülüğünde sanayileşme 1950-1960 Ders kitabını okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav ARA SINAV Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Planlı Kalkınma Dönemi Ders kitabını okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
10 24 Ocak 1980 Kararları, Ekonomi Politikasında Dönüşüm: Dışa Açık Büyüme Modeli Ders kitabını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Türkiye'de Özelleştirme, Dış Borçlar, Cari Açık Sorunu Ders kitabını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Türkiye'ye Yönelik Doğrudan Yatırımlar, Türkiye'de Sermaye Piyasası ve Enerji Sektörü Ders kitabını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Türkiye'de Gelir Dağılımı Ders kitabını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 2008 Küresel Krizinin Nedenleri ve Etkileri Ders kitabını okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Ağustos 2011 Kriz ve sonrası Ders kitabını okuma, araştırma ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Pandemi döneminin Türkiye Ekonomisine yansımaları Araştırma Sunumları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 12 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 22 22
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 7 7
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS