ILEM743 Çağdaş Retorik Kuramları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEM743
Ad Çağdaş Retorik Kuramları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÇİĞDEM YASEMİN ÖZKAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, klasik ve yeni retorik teorilerinin temel kavramlarını anlatarak, öğrencilerin söz ve retoriğin anlamını özümsemelerini ve retoriksel bir iletişim perspektifi kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste sözlü kültür, sözün niteliksel değişimi, retoriğin ortaya çıkışı ve klasik ve yeni/modern retorik gelenekleri anlatılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Eser Köker, Kitapta Kurutulmuş Çiçekler ya da Sözlü Kültür Üzerine Düşünceler, İmge Kitabevi./ Ülkü Doğanay, Demokratik Usuller Üzerine Yeniden Düşünmek, İmge Kitabevi. / Halise Karaaslan Şanlı, Hasan Ali Yücel konuşmaları ulusal kimlik inşası ve politik retorik. Ankara Üniversitesi Yayınevi.

Notlar

Herrick, J. A. (2000). The history and theory of rhetoric: An introduction. Boston: Allyn&Bacon. Middleton, M., Hess, A., Endres, D., Senda-Cook, S. (2015). Participatory critical rhetoric. Theoretical and methodological foundations for studying rhetoric in situ. London: Lexington Books. Sloane, T. (Ed.), (2001). Encyclopedia of rhetoric. New York: Oxford University Press. Campbell, K. K. (2001). Feminist rhetoric. Thomas O. Sloane (Ed.), içinde, Encyclopedia of rhetoric (s. 301-309). New York: Oxford University Press.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Retoriğin tarihsel gelişimi içinde çağdaş retorik teorisini tanır.
ÖÇ02 Çağdaş retorik teorisi içindeki farklı yönelimleri ayırt eder.
ÖÇ03 Çağdaş retorik teorisinin temel kavramıyla iletişim süreçlerini analiz eder.
ÖÇ04 Eleştirel retorik çözümlemesi yoluyla farklı alanlardaki konuşma metinlerini değerlendirir.
ÖÇ05 Retoriksel stratejileri kullanarak konuşma/metin hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Retorik tarihi I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Retorik tarihi II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Çağdaş Retorik Teorisi - Giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Durum, drama, anlatı odaklı yaklaşımlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Argümantasyon odaklı yaklaşımlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
7 İktidar odaklı çalışmalar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Feminist Retorik Çalışmaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Öğrenci sunumları 1 Okuma, Araştırma, Sunum Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Öğrenci sunumları 2 Okuma, Araştırma, Sunum Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Öğrenci sunumları 3 Okuma, Araştırma, Sunum Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Öğrenci sunumları 4 Okuma, Araştırma, Sunum Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Öğrenci sunumları 5 Okuma, Araştırma, Sunum Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Genel Değerlendirme Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:24