ELT829 Leadership and Management in ELT

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT829
Ad Leadership and Management in ELT
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ


Dersin Amacı

İngiliz dili eğitiminde kuramsal, uygulama ve araştırma düzeylerinde, liderlik ve yöneticilik alanlarında temel kavramları ve uygulamaları öğretir.

Dersin İçeriği

İngiliz dili eğitiminde liderlik ve yöneticilik uygulamaları ile ilgili iyi örnekleri sunar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bush, Tony (2008). Leadership and Management Development in Education. London: SAGE. Briggs Ann R.J., & Sommefeldt, D. (2002). Managing Effective Learning and Teaching. SAGE. Fullan, M. G. (2001). The new meaning of educational change, (3rd ed.) London: Cassell. Kırkgöz, Y. (2009). “The Challenge of Introducing Innovation as a Curriculum Renewal Process in a Turkish University”, Revitalizing an Established Program for Adult Learners, ed. A. Rice (Ed.) Alexandria, Va: TESOL. Lee G. Bolman, Lee, G. & Deal, Terrence E. (1991). Leadership and management effectiveness: A multi-frame, multi-sector analysis. Human Resource Management, 30(4), 509–534. Coleman, M., & Glover, D. (2010). Educational Leadership and Management: Developing insights and skills. OUP. Rathert, S., & Kırkgöz, Y. (2017). Examining leadership perceptions and practices to deliberate on educational policy implementation. An interdisciplinary approach. International Journal on Lifelong Education and Leadership, 3(1), 1-10.

Notlar

Ek kaynaklar ders öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İngiliz dili eğitiminde liderlik ve yöneticilik uygulamaları ile ilgili temel kavramları tanır
ÖÇ02 Etkili liderlerin niteliklerini anlar
ÖÇ03 Stratejik ve finansal planlama ve yönetim prensiplerini ve uygulamalarını analiz eder.
ÖÇ04 İngiliz dili eğitimi mesleğinde zaman yönetimi stratejilerini değerlendirir
ÖÇ05 Etkili bir toplantı yönetiminin planlanması ve uygulanmasını anlar
ÖÇ06 Ulusal ve uluslararası bağlamda liderlik ve yöneticilik uygulamalarını bilir
ÖÇ07 Eğitim alanında liderlik ve yöneticilik uygulamaları ile ilgili stratejileri anlar ve değerlendirir
ÖÇ08 Bir kurumum (okulun) nasıl işlediği ve nasıl yapılandırıldığını anlar ve analiz eder
ÖÇ09 Eğitim reformu, değişim yönetimi ve kişisel yönetim gibi konuları kavrar
ÖÇ10 Yönetimsel kuramlar ve uygulamaları anlar
ÖÇ11 Liderlik ve yöneticilik alanında iyi uygulamaları anlar ve değerlendirir
ÖÇ12 Yönetimsel kuramlar ve uygulamaları analiz eder
ÖÇ13 Liderlik ve yöneticilik becerilerini anlar ve analiz eder
ÖÇ14 Türkiye ve diğer ülkelerde liderlik ve yöneticilik uygulamalarını değerlendirir
ÖÇ15 Liderlik ve yöneticilik alanında temel kavram ve uygulamaları kritik olarak değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İngiliz dili eğitiminde liderlik ve yöneticilik uygulamaları ile ilgili temel kavramlar Kitaptan ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
2 Etkili liderlerin nitelikleri Özet çıkartmak Öğretim Yöntemleri:
Benzetim, Örnek Olay
3 Stratejik ve finansal planlama ve yönetim Listelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 İngiliz dili eğitimi alanında zaman yönetimi Tablo halinde göstermek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
5 Lider adayları olarak etkili toplantı yönetiminin planlanması ve uygulanması Kitaptan ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Benzetim, Beyin Fırtınası
6 Ulusal ve uluslararası bağlamda liderlik ve yöneticilik uygulamaları Internet araştırması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası
7 Liderlik ve yöneticilik uygulamalarında etkili stratejiler Kütüphane araştırması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Altı Şapka, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Bir kurumum (okulun) nasıl işlediği ve nasıl yapılandırıldığını incelemek İki değişik okulun müdürüyle mülakat yapmak Öğretim Yöntemleri:
Benzetim, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
10 Eğitim reform, değişim yönetimi ve kişisel yönetim Kitaptan ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Yönetimsel kuramlar ve uygulamalar Konunun özetini hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Liderlik ve yöneticilikte iyi uygulamaların tartışılması ve değerlendirilmesi Değişik makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Liderlik ve yöneticilik becerilerinin uygulanması Öz değerlendirme yazmak Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
14 Türkiye ve diğer ülkelerde liderlik ve yöneticilik uygulamaları Writing a report on the topic Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Grup Çalışması
15 Liderlik ve yöneticilik örnekleri Writing examples Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Tekrar Konuların özetini hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Problem Çözme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS