Genel Bilgi
Kod | ELT822 |
Ad | Discourse and ELT |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZUHAL OKAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencinin söylem çözümlemesi alanında temel kavramları edinmesini, modelleri tanımasını ve bu modelleri farklı metin türleri üzerinde uygulamayı öğrenmesini amaçlamaktadıt.
Dersin İçeriği
Söylem çözümlemesi alanında temel kavramlar verildikten sonra çözümleme modelleri üzerine tartışılıp farklı metin türlerin incelemesi yapılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Fairclough, N. 1989. Language and Power. London: Longman. Fairclough, N. 1992b. Discourse and Social Change. Oxford: Blackwell. H. G. Widdowson. 2004. Text, Context, Pretext Critical Issues in Discourse Analysis. Blackwell.
Notlar
makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Söylem çözümlemesine ilişkin kuramları öğrenir. |
ÖÇ02 | Alan ile ilgili temel terimleri kavrar. |
ÖÇ03 | Farklı söylem çözümlemesi modellerini tanır. |
ÖÇ04 | Söylem çözümlemesi ile yakından ilgili alanlarda bilgi kazanır. |
ÖÇ05 | Metin türlerini inceler ve araştırır. |
ÖÇ06 | metin incelemelerinde modellerin kullanımını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Söylem Çözümlemesine giriş: Tarihsel bakış | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Temel kavramlar | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Söylem, metin, bağlam | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | biçimsel ve anlamsal bütünlük | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Eleştirel bakış: Eleştirel pedagoji | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Söylem çüzümünde farklı yaklaşımlar | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | konuşma eylemi, edimbilim | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Söylem çözümlemesine eleştirel yaklaşım | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Fairclough'un modeli | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Fairclough'un modeli | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Metni betimleme, açıklama, yorumlama | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Medya söylemi | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Poltik söylem | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Metin türleri | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |