ELT752 European Language Portfolio and Material in Teaching Turkish and English as Foreign Languages

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT752
Ad European Language Portfolio and Material in Teaching Turkish and English as Foreign Languages
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. GÜLDEN TÜM


Dersin Amacı

Kursun amacı İngilizce ve Türkçe dillerinin farklılıklarına odaklanmak ve öğrencilerin yabancı dil öğrenirken ana dillerini yeniden gözden geçirmelerini sağlamak. Öğrenciler iki dil arasındaki benzer ve farklılıkları sezer ve MEB tarafından hazırlanmış olan ders kitaplarını incelerken standartlaşmanın yollarını arar. Bu dersin amacı sadece ana dili olarak değil ana dilini yabancı dil olarak öğretirken karşılaşabilecekleri problemleri sezerek analizini yapmaktır.

Dersin İçeriği

Yabancı dil olarak Türkçenin öğretilmesinin önemini kavrar. Öğretmen adayı, hedef kitleye Türkçenin doğru ve akıcı bir şekilde nasıl öğretebileceğini bilir. Değişik dil öğretim yöntemlerini farklı kültürden gelen öğrencilere göre kullanır. Öğrencilerin günlük yaşamda iletişim kurabileceği dili arı ve doğru olarak öğretir. Her tür yabancı dil öğretim araç ve gereçlerini Avrupa Dil Portfolyosu ölçeklerine göre değerlendirir. Ders gereçlerinde gerekli değişiklikleri yapabilir. Dersin eğlenceli ve dilin kalıcı öğrenilmesi için kültürel öğelerin nasıl ve nerede verilebileceğini kavrar.

Dersin Ön Koşulu

Kuramlar, yöntemler, yaklaşımlar ile teknikleri yabancı dil olarak türkçe öğretimi uygulamasına göre yorumlayabiliyor olmak,

Kaynaklar

Alanda yazılmış ve kullanılan materyal, makale, kitap ve araştırma yazılarını analiz edebilme becerisine sahip olmak

Notlar

kitap ve araştırma yazıları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi (TYD) Alanında Karşılaşılan Problemler ve Genel Sorunlar ile ilgili makaleler
ÖÇ02 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Öğrenci Profili, Yurtiçindeki ve Yurtdışındaki Kurumlar (Türkçe Öğreten Merkezler, Türkoloji Bölümleri ve Özellikleri, web sayfalarındaki ilgili makaleler.
ÖÇ03 Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Avrupa Dil Ölçeğinin Önemi ve Kullanım Alanları web sayfalarındaki Avrupa Dil Ölçeği ile ilgili yabancı dil ağırlıklı makaleler (Türkçe ve İngilizce) okunup derse gelinecektir. Dil seviyesi, Kültür, Baskın Kültür, Örtük Kültür, Dil Yapıları, Yazım Kuralları, vb.. verilecektir.
ÖÇ04 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Kriterleri nelerdir ve nasıl değerlendirilmelidir.
ÖÇ05 Avrupa Dil Ölçeğinin Seviyelerinin sınıflandırılması ve Ders Kitapları (İngilizce ve Türkçe-Yetişkinler için)ile ilgili makaleler. (Ders kitapları da getirilecektir).İngilizce ve Türkçe Ders Kitaplarının Beceriler açısından Materyal Değerlendirme Kriterleri Göz önüne alınarak incelenmesi ve örnekler sunulması.
ÖÇ06 Avrupa Dil Ölçeğinin Algılama/Alımlama Becerileri açısından değerlendirilmesi ve Ders Kitapları (İngilizce ve Türkçe-Yetişkinler için Ders Kitapları)
ÖÇ07 Ders Kitaplarının (İngilizce ve Türkçe-Yetişkinler için) değerlendirilmesi
ÖÇ08 vize ve genel tekrar
ÖÇ09 Ders Kitaplarının (İngilizce ve Türkçe-Yetişkinler için) Avrupa Dil Ölçeğinin iletişimsel Becerileri açısından değerlendirilmesi ve
ÖÇ10 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının CEFR Uygunluğu konusunda ilgi duyduğunuz çalışmanın detaylarını inceleme ve sınıfta arkadaşlarınıza sunma (bu alanda yapılmış çalışmalar, makaleler ve tezlerden örnekler verme).
ÖÇ11 Türkçenin ve İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının görsel açıdan değerlendirilmesi.
ÖÇ12 Ders Kitaplarının CEFR Çerçevesine Uygunluğu ile ilgili detayları inceleme ve sınıfta arkadaşlarınıza sunma
ÖÇ13 ADOBM alt başlıklarının (seviye, pasaport, kültürlerarası değerler, dil, din, ırk, özdeğerlendirme vb.) göz önüne alınıp bu başlıklarının raporlandırılması
ÖÇ14 TYD Öğretimi konusunda başlamış olduğunuz çalışmanın detaylı grup arkadaşlarıyla tartışılması
ÖÇ15 Genel değerlendirme ve tartışma
ÖÇ16 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin dünyadaki yeri
ÖÇ17 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde en son gelişmelerin durumuyla ilgili sınav


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Alanında Karşılaşılan Problemler ve Genel Sorunlar ile ilgili makaleler Makalelerin önceden okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
2 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Öğrenci Profili, Yurtiçindeki ve Yurtdışındaki Kurumlar (Türkçe Öğreten Merkezler, Türkoloji Bölümleri ve Özellikleri, web sayfalarındaki ilgili makaleler. Bu alandaki bilgilerin internetten aranması ve Araştırmacı notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Avrupa Dil Ölçeğinin Önemi ve Kullanım Alanları web sayfalarındaki Avrupa Dil Ölçeği ile ilgili yabancı dil ağırlıklı makaleler Web sayfalarını araştırarak bilgiye ulaşma, araştırmacı notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Avrupa Dil Ölçeğinin alt başlıkları ve Kullanım Alanları web sayfalarındaki Avrupa Dil Ölçeği Bu alanla ilgili kitaplar ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Avrupa Dil Ölçeğinin Seviyelerinin sınıflandırılması ve Ders Kitapları (İngilizce ve Türkçe-Yetişkinler için)ile ilgili makaleler. ( gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Avrupa Dil Ölçeğinin Algılama/Alımlama Becerileri açısından değerlendirilmesi ve Ders Kitapları (İngilizce ve Türkçe-Yetişkinler için Ders Kitapları Dersi veren öğretim üyesi tarafından verilen materyaller Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Avrupa Dil Ölçeğinin Üretme Becerileri açısından değerlendirilmesi ve Ders Kitapları (İngilizce ve Türkçe-Yetişkinler için) MEB tarafından yayınlanmış olan kitap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav gerekli değil Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının Avrupa Dil Ölçeği Çerçevesine Uygunluğu konusunda MEB yayınları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının Avrupa Dil Ölçeği Çerçevesine Uygunluğu Bu alanla ilgili çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Avrupa Dil Ölçeği alt başlıkları (seviye, pasaport, kültürlerarası değerler, dil, din, ırk, özdeğerlendirme vb.) Bu alanda yayınlanmış olan makaleler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi konusunda bir çalışma Bu alanda yayınlanmış olan ders kitapları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 İki dilde hazırlanmış olan yabancı dil kitaplarının karşılaştırılması (ingilizce ve Türkçe Yayınlanmış makalelere hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 İki dilde hazırlanmış olan yabancı dil kitaplarının değerlendirilmesi kitaplar ve yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Genel değerlendirme genel değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
16 Yarıyıl Sonu Sınavları gerekli değil Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yarıyıl sonu sınavları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 11 11
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 23 23
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS