ELT745 Culture in Second Language Learning and Teaching

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT745
Ad Culture in Second Language Learning and Teaching
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MERYEM MİRİOĞLU


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenci ve öğretmenlere bu derste ikinci bir dil öğrenmenin sadece ikinci bir dili edinmeyi değil, ikinci bir kültürü edinmeyi de içerdiğinin farkında olmak ve öğrenmektir.

Dersin İçeriği

İkinci dil öğrenme ve kültür, dil öğretmenlerinin sınıfa getirdiği varsayımlar ve inançlar, kültür dil ve kültür etkileşiminin pedagojik etkileri, öğrencilerin dil öğrenme ve öğretme ile ilgili beklentileri, kültür ve kültürlerarası etkileşim, küreselleşme ve internetin dile, dil öğretimine ve öğrenmeye etkileri bu dersin belli başlı içeriğidir.

Dersin Ön Koşulu

None

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kurs katılımcıları kültürün çeşitli yönlerinin genel olarak dil öğrenimini ve öğretimini nasıl etkileyebileceğini gösterebileceklerdir.
ÖÇ02 Dil ve kültürün birbirlerini nasıl etkilediğine dair farkındalık yaratmak için diğer kültürlerden örnekler inceleyeceklerdir
ÖÇ03 Kendi kültürlerini ve dil öğretimi bağlamlarını, kültürlerinin ve dillerinin birbirlerini etkilediği örneklerle değerlendireceklerdir
ÖÇ04 Farklı bakış açıları öğrenerek, kültür ve dil arasındaki karmaşık ilişkilerle ilgili bilgilerini genişleteceklerdir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kültüre Giriş İlgi Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Kültürü anlama Linki verilen video yu izleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Kültürlerarası boyut Anlatım, beyin fırtınası, soru cevap
4 İkinci dil öğreniminde kültürel yaklaşım Anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap
5 Kültürlerarası dil öğrenimi Anlatım, beyin fırtınası, discussion,soru cevap
6 Kültürlerası yaklaşım uygulaması Anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap
7 Kültür ve konuşma İngilizcesi Anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap
8 Ara Sınav Yazılı sınav, ödev
9 Yazılı türler Anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap
10 Kültürü görüşmelerle keşfetme Anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap
11 Edebiyat, medya ve kültürel çalışmalar Anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap
12 Kültürerlerarası okuryazarlığı değerlendirme Anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap
13 Dil ve kültür öğretme ve öğrenme için beklentiler Anlatım, bireysel çalışma, tartışma
14 Genel ders değerlendirilmesi Anlatım, bireysel çalışma, tartışma
15 Genel ders değerlendirilmesi Anlatım, bireysel çalışma, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav, ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav, ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS