Genel Bilgi
Kod | MG5806 |
Ad | Olasılık Modelleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MERT DEMİRCİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Günlük iş yaşamında kullanılan olasılıkla ilgili verilerin kolayca analiz edilmesi ve öğrenilen olasılıksal çözüm yöntemlerinin uygulamalarını yapabilecek ve kullanabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Olasılığa giriş konusu ile başlayan ders, oyun teorisi, olasılıksal stok kontrol modelleri, olasılıksal dinamik modelleme, kuyruk teorisi, simulasyon ve tahmin modellerinin kavranmasını ve bunların uygulamalarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Winston, W. L., Goldberg, J. B. (2004). Operations research: applications and algorithms (Vol. 3). Belmont: Thomson Brooks/Cole
Notlar
Yöneylem Araştırması (6. Basımdan Çeviri) Hamdy A. Taha Literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Olasılığa giriş ve temel olasılık bilgilerini kavrayabilmek |
ÖÇ02 | Oyun teorisi konusunu kavramak ve uygulamada kullanabilmek için yorumlayabilmek |
ÖÇ03 | olasılıksal stok kontrol modelleri konusunu kavramak ve uygulamada kullanabilmek için yorumlayabilmek |
ÖÇ04 | kuyruk teorisi, simulasyon konusunu kavramak ve uygulamada kullanabilmek için yorumlayabilmek |
ÖÇ05 | tahmin modelleri ve olasılıksal dinamik modelleme konusunu kavramak ve uygulamada kullanabilmek için yorumlayabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Olasılığa giriş | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Olasılık Problemleri | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Oyun teorisine Giriş | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | oyun teorisi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | olasılıksal stok kontrol modelleri | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | olasılıksal stok kontrol modelleri çözüm yöntemi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | olasılıksal dinamik modelleme | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | kuyruk teorisi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | kuyruk teorisi problemleri | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Simülasyona Giriş | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Simülasyon Problemleri | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Simülasyon Uygulamaları | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Tahmin modellerine Giriş | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | tahmin modelleri | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |