MG23706 Pazarlamada Güncel Konular

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG23706
Ad Pazarlamada Güncel Konular
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERAP ÇABUK


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, pazarlama yazınında yeni olan kavram ve konuları takip etmelerine yol göstermektir. Bu dönemde yapılacak araştırma ve okumalar, pazarlama alnında çalışmalarını sürdürecek araştırmacıların seminer ve tez konularında, orijinal ve yeni konuların bulmalarına yardımcı olacaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste pazarlama alanındaki güncel konular ve kavramlar tartışılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, İnci Varinli, Kahraman Çatı, Detay,

Notlar

Güncel ve temel makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Güncel pazarlama kavramlarını ve bu kavramların işletmeler için önemini kavrar.
ÖÇ02 Pazarlamaya alternatif yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Global ve yerel pazardaki güncel pazarlama sorunlarını kavrar.
ÖÇ04 Global ve yerel pazarlardaki güncel pazarlama sorunlarına yönelik geliştirilebilecek pazarlama stratejilerini kavrar.
ÖÇ05 Güncel pazarlama sorunları üzerine tartışabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlama.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan modelleri uygulama.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirme.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan işletme sorunlarını tanımlayabilme.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik düşünme yetisi ile temel işletmecilik problemlerini çözebilme. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak, takım üyesi olarak etkin çalışma. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş yaşamında öğrenmenin sürekliliğinin bilincinde olarak güncel gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleme. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunma. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yazılı ve sözlü sunumlarda, işletme terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanma. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletme bilim dalında ve farklı mesleki alanlarda karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik .Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptayarak çözümler önerme. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlamanın Gelişimi (Kavramlar, kapsam) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tüketici Davranışı- Yeni Tüketici İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri (CRM) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Yeni Ürün ve Hizmetler İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Dağıtım Kanalı Yönetiminde Güncel Uygulamalar (Perakendecilik, Lojistik vb.) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Tutundurma Karması (Reklam, Kişisel satış vb.) Yeni Yöntemler İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Uluslararası Pazarlama İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Elektronik Ticaret (Yeni Ekonomi) İlgili kaynakların okunması
10 Küreselleşme-Anti Küreselleşme Tartışmaları İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yeşil Pazarlama (Sürdürülebilir Pazarlama) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Kurumsal Sosyal Sorumluluk İlgili kaynakların okunması
13 Nöro-Pazarlama İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Sosyal Medya İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Sunumlar Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 137
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,48
AKTS 5 AKTS