Genel Bilgi
Kod | PF715 |
Ad | Kamu Harcamaları Politikası |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kamu kesiminin genel olarak harcama politikalarının ve özel olarak çeşitli hizmet alanlarına yönelen harcamalarının ekonomik analizini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste devletin müdahalesinin iktisadi rasyoneli kamu harcamaları ve karar alma süreci kamusal üretim ve bürokrasi kamu harcamalarının analizi eğitim, sağlık, sosyal güvenlik harcamalarının analizi yapılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Aytaç, D., & Güran, M. (2010). Kamu harcamalarının bileşimi ekonomik büyümeyi etkiler mi? Türkiye ekonomisi için bir analiz. Sosyoekonomi, 13(13).
Notlar
Akçoraoğlu, A. (1999). Kamu harcamaları, kamu gelirleri ve keynesci politikalar: Bir nedensellik analizi. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 51-65.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kamu harcamaları alanında üretilmiş temel teorik bilgileri açıklar |
ÖÇ02 | Kamu harcamalarının analizinde kullanılabilecek alternatif yöntemler ve çeşitli harcama türlerinin taşımış olduğu özellikler hakkında bilgi sahibi olarak analiz yapar |
ÖÇ03 | Kamu harcamalarında etkinliğin sağlanabilmesi için alınabilecek tedbirler ve politikaları analiz eder |
ÖÇ04 | Kamu harcamalarının ülkeler arası benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ekonomisi ve kamu maliyesi ile ilgili nitelikli ve ileri düzey bilgilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Maliye alanı ile ilgili kuramsal bilgileri analiz edebilir ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar, yorumlar ve /veya analiz eder | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar, raporlar | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır, çıktı üretir | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve kendini sürekli yeniler | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkındadır ve mevzuat değerlendirmesi yapar | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kamu Harcamalarında Etkinlik (Normatif Analiz) | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kamu Harcamaları ve Karar Alma Süreci | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kamusal Üretim ve Bürokrasi | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Dışsallık Problemi ve Alternatif Çözüm Yolları | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kamu Harcamalarının Analizi: Genel Bakış Açısı (Pozitif Analiz) | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kamu Harcamalarının Yansıma Analizi | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Maliyet Yarar Analizi | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Maliyet Etkililik Analizi | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Eğitim Harcamaları | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sağlık Harcamaları | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Savunma Harcamaları | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | sosyal güvenlik harcamaları | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Farklı Ülke Grupları İçin Kamu Harcamaları Karşılaştırması | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |