ME731 Farklı Öğretim Düzeylerinde Matematiksel Modelleme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME731
Ad Farklı Öğretim Düzeylerinde Matematiksel Modelleme
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin modelleme becerisi kazanarak, modelleme problemlerini çözmeleri, kurmaları ve öğretimi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Modelleme problemlerini çözme ve kurma ve öğretim programına uygun modelleme etkinliği tasarlama.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Bukova Güzel, E. (2019) Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme. Pegem.

Notlar

Veri kaynakları. İlgili makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Modeller ve Modelleme Perspektiflerini açıklar.
ÖÇ02 Modelleme sürecinin adımlarını açıklar.
ÖÇ03 Modelleme yeterliklerini açıklar.
ÖÇ04 Modelleme problemlerini çözer.
ÖÇ05 Modelleme problemleri tasarlar.
ÖÇ06 Matematiksel model etkinlikleri oluşturur.
ÖÇ07 Alandaki modelleme çalışmalarını bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matematiksel modelleme kavramı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Matematiksel modelleme ve problem çözme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Modelleme döngüsü İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Model geliştirme basamakları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Model geliştirme prensipleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
9 Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması 2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması 3 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Sınıf içi uygulamalarda öğretmenin rolü İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama 2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Matematiksel modelleme etkinlikleri sunma ve değerlendirme 3 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Matematiksel modelleme etkinlikleri sunma ve değerlendirme 4 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları raporlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları raporlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS