ME728 Matematik Eğitimine Yönelik Makalelerin İncelenmesi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME728
Ad Matematik Eğitimine Yönelik Makalelerin İncelenmesi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere matematik eğitimi alanında bir bilimsel makalenin bileşenlerini inceleme ve sorgulama yoluyla kendi özgün makalelerini oluşturabilme becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bir makalenin yazılması ve yayına hazırlanması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Berends, I. E., & van Lieshout, E. C. D. M. (2009). The effect of illustrations in arithmetic problem-solving: Effects of increased cognitive load. Learning and Instruction, 19(4), 345–353. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2008.06.012;Carpenter, T. P., Hiebert, J., & Moser, J. M. (1981). Problem structure and first-grade children’s initial solution processes for simple addition and subtraction problems. Journal for Research in Mathematics Education, 12(1), 27–39. https://doi.org/10.2307/748656

Notlar

İlgili dijital kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel Makaleleri kaynak tarama açısından sorgular.
ÖÇ02 Belirli bir disiplin alanında yazılmış makaleleri analiz eder
ÖÇ03 Bilimsel makaleleri içerikleri açısından sorgular.
ÖÇ04 Bilimsel makaleleri istatistiksel yöntemleri açısından sorgular.
ÖÇ05 Bilimsel makalelerde bulunan tabloları yorumlar.
ÖÇ06 Bilimsel makalelerin yorumlama bilgilerini sorgular.
ÖÇ07 Matematik eğitimi alanında yazılmış makaleleri karşılaştırır.
ÖÇ08 Bir makalenin giriş kısmını oluşturur.
ÖÇ09 Bir makalenin gelişme kısmını oluşturur.
ÖÇ10 Bir makalenin sonuç kısmını oluşturur.
ÖÇ11 Bir makalenin yayına hazırlanma aşamalarını uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matematik eğitimi alanında yazılmış makalelerin belirlenmesi İlgili literatürün elde edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Matematik eğitimi alanında yazılmış makalelerin okunması literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Bilimsel makalelerin kaynak tarama açısından tartışılması makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Bilimsel makalelerin içerikleri açısından tartışılması makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Bilimsel makalelerin istatistiksel yöntemleri açısından tartışılması makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Bilimsel makalelerde bulunan tabloların yorumlanması. makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Bilimsel makalelerin yorumlama bilgilerinin tartışılması. makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 ara sınav ödev hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Matematik eğitimi alanında yazılmış makalelerin karşılaştırılması makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Makale yazım kurallarının tartışılması. makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Makalelerinin yazılması. makale yazma çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Makalelerinin yazılması2 makale yazma çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Makalelerinin yazılması 3. makale yazma çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Bir makalenin yayına hazırlanma aşamalarının uygulanması uygulamalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Bir makalenin yayına hazırlanma aşamalarının uygulanması 2 uygulamalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 final sınavı makalenin sunulması ve dersin değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 final sınavı makalenin sunulması ve dersin değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS