Genel Bilgi
Kod | ME728 |
Ad | Matematik Eğitimine Yönelik Makalelerin İncelenmesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere matematik eğitimi alanında bir bilimsel makalenin bileşenlerini inceleme ve sorgulama yoluyla kendi özgün makalelerini oluşturabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bir makalenin yazılması ve yayına hazırlanması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Berends, I. E., & van Lieshout, E. C. D. M. (2009). The effect of illustrations in arithmetic problem-solving: Effects of increased cognitive load. Learning and Instruction, 19(4), 345–353. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2008.06.012;Carpenter, T. P., Hiebert, J., & Moser, J. M. (1981). Problem structure and first-grade children’s initial solution processes for simple addition and subtraction problems. Journal for Research in Mathematics Education, 12(1), 27–39. https://doi.org/10.2307/748656
Notlar
İlgili dijital kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel Makaleleri kaynak tarama açısından sorgular. |
ÖÇ02 | Belirli bir disiplin alanında yazılmış makaleleri analiz eder |
ÖÇ03 | Bilimsel makaleleri içerikleri açısından sorgular. |
ÖÇ04 | Bilimsel makaleleri istatistiksel yöntemleri açısından sorgular. |
ÖÇ05 | Bilimsel makalelerde bulunan tabloları yorumlar. |
ÖÇ06 | Bilimsel makalelerin yorumlama bilgilerini sorgular. |
ÖÇ07 | Matematik eğitimi alanında yazılmış makaleleri karşılaştırır. |
ÖÇ08 | Bir makalenin giriş kısmını oluşturur. |
ÖÇ09 | Bir makalenin gelişme kısmını oluşturur. |
ÖÇ10 | Bir makalenin sonuç kısmını oluşturur. |
ÖÇ11 | Bir makalenin yayına hazırlanma aşamalarını uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematik eğitimi alanında yazılmış makalelerin belirlenmesi | İlgili literatürün elde edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Matematik eğitimi alanında yazılmış makalelerin okunması | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Bilimsel makalelerin kaynak tarama açısından tartışılması | makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Bilimsel makalelerin içerikleri açısından tartışılması | makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Bilimsel makalelerin istatistiksel yöntemleri açısından tartışılması | makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Bilimsel makalelerde bulunan tabloların yorumlanması. | makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Bilimsel makalelerin yorumlama bilgilerinin tartışılması. | makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | ara sınav | ödev hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Matematik eğitimi alanında yazılmış makalelerin karşılaştırılması | makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Makale yazım kurallarının tartışılması. | makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Makalelerinin yazılması. | makale yazma çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Makalelerinin yazılması2 | makale yazma çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Makalelerinin yazılması 3. | makale yazma çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Bir makalenin yayına hazırlanma aşamalarının uygulanması | uygulamalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Bir makalenin yayına hazırlanma aşamalarının uygulanması 2 | uygulamalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | final sınavı | makalenin sunulması ve dersin değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | final sınavı | makalenin sunulması ve dersin değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |