Genel Bilgi
Kod | ME726 |
Ad | İlköğretim Matematik Öğretiminde Kavramlar ve Kavram Yanılgıları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin temel kavram yanılgılarını öğrenmeleri ve bu yanılgıları giderme yollarını keşfedebilmeleridir.
Dersin İçeriği
Matematikte temel kavramlar, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramlar, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını giderebilme yollarını belirleme
Dersin Ön Koşulu
Mevcut değil
Kaynaklar
Özmantar, M.F., Bingolbali, E., Akkoç, H. Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem. Özmantar, M.F., Bingolbali, E. Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem.
Notlar
Altun, M. (2010). İlköğretim İkinci Kademede ( 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramları tanımlayabilme |
ÖÇ02 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların en uygun ifadelerini tanımlayabilme |
ÖÇ03 | İlköğretim matematik öğretiminde kavram yanılgılarını keşfedebilme |
ÖÇ04 | İlköğretim matematik öğretiminde kavram yanılgılarını giderme yollarını bulabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematikte temel kavramlar ( sayılar ve işlemler) | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Matematikte temel kavramlar ( geometri) | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Matematikte temel kavramların en uygun ifadeleri ( cebir) | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramlar ( istatistik) | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
5 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramlar ( problem çözme) | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların en uygun ifadeleri ( sayılar ve işlemler) | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların en uygun ifadeleri ( orantısal akıl yürütme) | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme ( sayılar ve işlemler) | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme ( simetri) | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını giderebilme yollarını belirleme ( olasılık) | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını giderebilme yollarını belirleme ( denklemler) | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenci sunumları 1 | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Öğrenci sunumları 2 | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Öğrenci sunumları 3 | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
16 | Öğrenci sunumları 4 | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
17 | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |