ME724 Matematik Okuryazarlığı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME724
Ad Matematik Okuryazarlığı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM


Dersin Amacı

Bu dersin amacı matematik okuryazarlığı nedir, temel bileşenleri ve becerileri nelerdir gibi sorulara yanıt aramak ve okuryazarlık becerilerinin nasıl geliştirilebileceğine ilişkin öngörüler oluşturmaktır.

Dersin İçeriği

Matematik okuryazarlığı, temel bileşenleri, matematik okuryazarlığı becerileri, matematik okuryazarlık soruları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kolektif (2017) Matematik Okuryazarlığı ve PISA, Anı Yayıncılık

Notlar

İlgili dijital kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik okuryazarlığını açıklar.
ÖÇ02 Matematik Okuryazarlığının temel bileşenlerini açıklar.
ÖÇ03 Matematik okuryazarlık becerilerini açıklar.
ÖÇ04 Matematik okuryazarlık becerilerini geliştirmeye yönelik öğrenme ortamlarını tasarlar.
ÖÇ05 Matematik okuryazarlık becerilerini geliştirmeye yönelik tasarladığı planları uygular.
ÖÇ06 Matematik okuryazarlık uygulamalarını değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matematiğin gelişimi ve Problem Çözme 1 Kaynakların elde edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Matematiğin gelişimi ve Problem Çözme 2 İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Matematik okuryazarlığının tanımı ve önemi İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 PISA: Uluslararası Değerlendirme çerçevesi PISA resmi web sitesinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Türkiye’nin PISA’daki Performansı PISA raporlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Matematik Okuryazarlığı Modelleme Sürecinin Analizi İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 ara sınav sınava yönelik tekrar çalışmaları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
8 Matematiksel Yeterlikler Kaynak kitaptan ilgili kısmının okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
9 PISA matematik soru analizleri Kaynak kitaptan ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Matematik Okuryazarlığı Modelleme Süreci ve Problem Çözme Öğretimi Kaynak kitaptan ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Matematik Okuryazarlığı ve Matematiksel Kavramların Öğretimi Kaynak kitaptan ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Öğretim etkinliği örnekleri 1 Öğretim etkinliklerinin planlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Öğretim etkinliği örnekleri 2 Öğretim etkinliklerinin planlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Öğretim etkinliği örnekleri 3 Öğretim etkinliklerinin planlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Öğretim etkinliği örnekleri 4 Öğretim etkinliklerinin planlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 final sınavı sınava hazırlık çalışmaları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 final sınavı sınava hazırlık çalışmaları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS