ME714 Matematik Dersinde Kubaşık Öğrenme Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME714
Ad Matematik Dersinde Kubaşık Öğrenme Uygulamaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM


Dersin Amacı

Kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim matematik dersinde uygulanmasını öğretmek.

Dersin İçeriği

Kubaşık öğrenme ve matematik öğretimi, ilköğretim matematik kavramların(kümeler, sayılar, işlemler, kesirler ve geometri) öğretiminde yöntemin uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Hevedanlı, M. ; Efe, R. (2009).İşbirlikli Öğrenme - Teori Ve Uygulama. Efil Yayınevi

Notlar

Açıkgöz, K. (2007). Aktif Öğrenme. BİLİŞ ÖZEL EĞİTİM DANIŞMANLIK YAYINLARI


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kubaşık öğrenme yöntemini ve temel prensiplerini bilir.
ÖÇ02 Kubaşık öğrenme yönteminin matematik öğretiminde nasıl kullanılabileceğini açıklar.
ÖÇ03 Kubaşık öğrenme yönteminin matematik öğretiminde nasıl kullanılabileceğini uygulamalarla açıklar
ÖÇ04 Matematik derslerinde kubaşık öğrenme yöntemini kullandığı ders planları hazırlar.
ÖÇ05 Matematik derslerinde kubaşık öğrenme yöntemini hazırladığı ders planlarını uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, dersin işlenişi ile ilgili bilgilendirme ve kaynakların tanıtılması kaynakların elde edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kubaşık Öğrenme yönteminin tanıtılması, matematik derslerde yöntemin uygulanmasına ilişkin örnek etkinlikler 1. ve 2. kaynaktan okuyarak hazırlık yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Öğrenme ve öğretme kuramları ve kubaşık öğrenme 3. kaynaktan okuyarak hazırlık yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Derste kubaşık öğrenme yönteminin matematik derslerinde kullanımına ilişkin etkinliklerin incelenmesi Öğretim elemanı tarafından verilen etkinlikleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Matemetik dersinde kubaşık öğrenme uygulamaları ile ilgili yapılmış makale incelenmesi Makale ve tezleri araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Matemetik dersinde kubaşık öğrenme uygulamaları ile ilgili yapılmış makalelerin incelenmesi 2 Makale ve tezleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Matemetik dersinde kubaşık öğrenme uygulamaları ile ilgili yapılmış makalelerin incelenmesi 3 Makale ve tezleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ödev Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Öğrencilerin hazırladıkları Matematik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi Öğrencilerin kendi planlarının hazırlaması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Öğrencilerin hazırladıkları Matematik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi 2 Öğrencilerin kendi planlarının hazırlaması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Öğrencilerin hazırladıkları Matematik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi 3 Öğrencilerin kendi planlarının hazırlaması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Öğrencilerin hazırladıkları Matematik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi 4 Hazırlanan planların sunulması için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Öğrencilerin hazırladıkları Matematik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi 5 Hazırlanan planların sunulması için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Öğrencilerin hazırladıkları Matematik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi 6 Hazırlanan planların sunulması için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Dersin Değerlendirilmesi Dersin enlerini belirlemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS