Genel Bilgi
Kod | ME707 |
Ad | Problem Çözme ve Öğretimi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. PERİHAN ARTUT |
Dersin Amacı / Hedefi
İlköğretim düzeyinde problem çözme ve problem çözme stratejilerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Problem nedir,Okul matematiğinde problem çözmenin rolü, Problem çözme süreci, Problem çözmede yaşanan güçlükler, Problem çözme yaklaşımı,Sözel problemlerin yapıları, Sözel problemlerin çözümleri
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
BBillstein, R; Liebskind, S., Lott, J.W. (1993). A problem solving approach to mathematics for elementary school teachers. (5.th edition). Addison-Wesley Pub. Polya, G. Mathematical discovery. New York :John Wiley andSons, 1981. Polya, G. How to solve it ( 2.th Edition) USA:Princton Universty Pres, 1985
Notlar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Problem nedir sorusunu açıklar. |
ÖÇ02 | Problem türlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Okul matematiğinde problem çözmenin rolünü açıklar. |
ÖÇ04 | Problem çözme sürecini açıklar. |
ÖÇ05 | Problem çözmede yaşanan güçlüklerini açıklar |
ÖÇ06 | Problem çözme yaklaşımını açıklar. |
ÖÇ07 | Sözel problemlerin yapılarını açıklar. |
ÖÇ08 | Sözel problemlerin çözümlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Problem nedir | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Problem türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Okul matematiğinde problem çözmenin rolü 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Okul matematiğinde problem çözmenin rolü 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Problem çözme süreci 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Problem çözme süreci 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Problem çözmede yaşanan güçlükler 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Problem çözmede yaşanan güçlükler 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Problem çözme yaklaşımı 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Problem çözme yaklaşımı 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Sözel problemlerin yapıları 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Sözel problemlerin yapıları 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sözel problemlerin çözümleri 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Sözel problemlerin çözümleri 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |