MG31S700 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG31S700
Ad Seminer
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TURGUT ÇÜRÜK


Dersin Amacı

Bu dersin amacı Muhasebe alanının herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Bir çalışma konusu nasıl belirlenir, seminer içeriği nasıl planlanır, semineri yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir, daha önce yazılmış olan makale/rapor/tezlerin incelenmesi, tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular SBEnin hazırladığı tez yazım kılavuzunu inceleme, içindekiler bölümünün hazırlanışı, dipnotlar ve kaynakçanın önemi ve hazırlanışı, semineri yazma, seminer üzerinde değerlendirmeler

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Yoktur.

Notlar

Yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İşletmelerde, muhasebe sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilir.
ÖÇ02 İşletmelerde muhasebe davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz edebilir.
ÖÇ03 İşletmelerin muhasebe yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilir.
ÖÇ04 Muhasebe alanında, bilimsel ilkelere uygun olarak araştırma yapma, verileri analiz etme, sonuç çıkartma ve yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ05 Muhasebe alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirebilir.
ÖÇ06 Bilgi sistemlerinden yararlanarak analitik bir yaklaşımla muhasebe ile ilgili verileri toplayabilme; nitel -nicel araştırma ve karar verme teknikleri yardımı ile analiz edebilir; elde edilen bulguları raporlayabilme; sunabilme ve yorumlayarak stratejik kararlar verebilir.
ÖÇ07 İşletme yönetiminin muhasebe işlevlerini kavrar ve uygulayabilir.
ÖÇ08 Muhasebe alanına ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri uygulayabilir.
ÖÇ09 Muhasebe sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanabilir.
ÖÇ10 İşletmenin iç ve dış çevresine yönelik analiz yapabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Muhasebe, denetim ve vergi konularının temel ilkelerini kavrama ve bu ilkeleri karar alma sürecinde etkin biçimde kullanma yetkinliği 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Muhasebe bilim dalında var olan temel kuramsal modeller ile literatüre yeni giren sistemleri listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya sistemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Muhasebe mesleğinde karşılaşılan yasal ve etik konuları anlama. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Muhasebe bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemleri ile muhasebe metodlarını birleştirerek uygulama 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mali analiz tekniklerini kullanarak en uygun sonuca ulaşma 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapma ve gerekli çalışmaları yerine getirerek muhasebe sürecini etkin bir şekilde yönetme
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak muhasebe alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Muhasebenin yeni bir alanında, akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yazılı ve sözlü iletişim yetkinliği 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Muhasebe bilimi üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 2-Sunum teknikleri hakkında genel bilgi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 APA stili incelenmesi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 2-APA stili incelenmesi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Seminer yazımında dikkat edilmesi gereken konular İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 İçindekiler bölümünün hazırlanışı İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
9 Araştırma sorusunun analizi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 2-Araştırma sorusunun analizi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Varılan sonuçların değerlendirilmesi sonuçların yazılması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
12 2-Varılan sonuçların değerlendirilmesi sonuçların yazılması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
13 Seminer üzerinde değerlendirmeler sonuçların yazılması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
14 2-Seminer üzerinde değerlendirmeler sonuçların yazılması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
15 Sonuçların düzenlenmesi ve raporlama sonuçların yazılması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 15 210
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 15 210
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 12 168
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 588
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,52
AKTS 6 AKTS