MÜZ701 Anaçalgı I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MÜZ701
Ad Anaçalgı I
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜLVİYYE GÜLER


Dersin Amacı

Müzik Edebiyatının edebiyatının ileri düzeydeki yapıtlarının tanınması,çalışılması ve yorumlanmasıdır.

Dersin İçeriği

Konser dağarını oluşturan yapıtlardan seçilen eserlerin bir yarıyıl süresince müzik ve teknik öğeler de gözetilerek icra düzeyine getirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bulunmamaktadır

Notlar

J.S.Bach Prelüd ve füg (1. ve 2. cilt),İngiliz Süitleri,Partitalar,Toccatalar, W.A.Mozart Sonatlar,J.Haydn Sonatlar,L.van Beethoven Sonatlar,Varyasyonlar, F.Schubert Sonatlar, F.Chopin Etütler,F.Liszt Etütler,S.Rachmaninov Etütler, C.Debussy Etütler,A.Scriabin Etütler, Schumann Abegg varyasyonları,Papillions,Fantesiestücke;Chopin İmpromtus, Nocturnes,Polonez,Prelüd,Mazurka, Balladlar;Brahms Op.118,119,Op.79 Çeşitlemeler;Liszt Annees de pelerinage;Mendelsshon Rondo Capricioso, Variations Serieses;Debussy Prelüdler,İmages,Masques,Estampes;Ravel Miroirs, Sonatin,Baran Sonatin,3 Soyut Dans,Bagatel;Rey Bir hatıradan ibaret kalan şehirde gezintiler,Scenes Turques, Prokofiev Sonatlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur
ÖÇ02 Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder.
ÖÇ03 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.
ÖÇ04 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
ÖÇ05 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
ÖÇ06 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
ÖÇ07 Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir.
ÖÇ08 Müzikal hafızası gelişim gösterir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müzik Eğitim Programı içerisinde kendi alanına özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisini kurar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri sanat kültürü ve estetik bilgisi ile değerlendirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Müzik Eğitim Programı kendi sanat alanında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana özgü ileri düzeyde sanat ve icra konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim Programındaki seçili eserleri yenilikçi ve özgün biçimde teknik ve müzikal anlamda icra eder. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci ile sanatın gelişimi ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanına özgü edindiği bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında bir müzikal bir topluluk içerisinde paylaşır ve uygular. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dönem içinde çalışılacak eserlerin belirlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Barok sonatın deşifresi Etüdün dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
3 Barok sonatın teknik olarak çalışılması Etüdün dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
4 Barok sonatın birinci bölümünün teknik ve müzikalite çalışması Etüdün dinlenmesi Serbest eserin verilmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
5 Barok sonatın ikinci bölümünün teknik ve müzikalite çalışması Etüdün dinlenmesi Serbest eserin teknik olarak çalışılması Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
6 Barok sonatın üçüncü bölümünün teknik ve müzikalite çalışması Serbest eserin müzikal olarak çalışılması Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
7 Barok sonatın dördüncü bölümünün teknik ve müzikalite çalışması,Serbest eserin dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Barok sonatın bütün bölümlerinin teknik ve müzikalite çalışması Serbest eserin tamamının dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
10 Konçertonun deşifresi (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar) Klasik eserin deşifresi (Piyano) Etüdün dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 Konçertonun birinci bölümünün teknik olarak çalışılması (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar) Klasik eserin birinci bölümünün teknik olarak çalışılması (Piyano) Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
12 Konçertonun birinci ve ikinci bölümünün teknik olarak çalışılması (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar) Klasik eserin birinci ve ikinci bölümünün teknik olarak çalışılması (Piyano) Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
13 Konçertonun ikinci ve üçüncü bölümünün teknik olarak çalışılması (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar) Klasik eserin ikinci ve üçüncü bölümünün teknik olarak çalışılması (Piyano) Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 Konçertonun üçüncü ve dördüncü bölümünün teknik olarak çalışılması (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar) Klasik eserin üçüncü ve dördüncü bölümünün teknik olarak çalışılması (Piyano) Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
15 Final sınavına hazırlık Etüdün dinlenmesi Barok sonatın tamamının dinlenmesi Konçertonun tamamının dinlenmesi (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar) Klasik eserin tamamının dinlenmesi (Piyano) Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS