OÖ1801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ1801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri toplama, veri analiz ve raporlaştırma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., ve Köklü, N. (2011). Sosyal bilimlerde istatistik. Ankara: Pegem Akademi.

Notlar

Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okul Öncesi alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler.
ÖÇ02 Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler.
ÖÇ03 Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır.
ÖÇ04 Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır.
ÖÇ05 Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar.
ÖÇ06 Verileri analiz eder.
ÖÇ07 Elde ettiği bulguları betimler.
ÖÇ08 Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar.
ÖÇ09 Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası makalelerin seçimi ve incelenmesi Çalışma alanı ile ilgili ulusal makalelerin bulunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
2 Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kitapların seçimi ve incelenmesi Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kitapların bulunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası tezlerin seçimi ve incelenmesi Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası tezlerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
4 Araştırma önerisinin problem bölümünün hazırlanması Araştırma önerisi için aday problem(ler) yazılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
5 Araştırma önerisinin amaç, önem, sayıltı ve sınırlılık bölümlerinin hazırlanması Araştırma önerisinin amaç, önem, sayıltı ve sınırlılık bölümlerinin yazılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Araştırma önerisinin araştırma modeli, örneklem ve veri toplama araçları bölümlerinin hazırlanması Araştırma önerisinin olası araştırma modeli, örneklem ve veri toplama araçları bölümlerinin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Araştırma önerisinin verilerin toplanması ve analizi bölümlerinin hazırlanması Writing the data collection and analysis sections of the research proposal Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav yapılanların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Veri Toplama için gerekli izinlerin alınması Gerekli evrakların hazırlanarak başvuru yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Veri Toplama-1 Belirlenen ölçme araç/araçlarını kullanarak veri toplama-1 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Veri Toplama-2 Belirlenen ölçme araç/araçlarını kullanarak veri toplama-2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Verilerin Analizi-1 Toplanan verilerin uygun yöntemlerle analiz edilmesi-1 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Verilerin Analizi-2 Toplanan verilerin uygun yöntemlerle analiz edilmesi-2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Bulguların yazılması bulgular kısmının bir taslağının yazılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
15 Tezin geldiği aşamanın sunulması sunumun hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yapılanların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yapılanların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 20 280
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 30 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 590
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,60
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 01:51