OÖ835 Farklı Bağlamlarda Yaşayan Çocuklarda Bağlanma

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ835
Ad Farklı Bağlamlarda Yaşayan Çocuklarda Bağlanma
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ŞULE ERDEN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders bağlanma kuramını inceleyip değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bağlanma kuramını çocuklarla çalışırken nasıl kullanılabileceği tartışılacaktır. Bağlanma kuramını ortaya atan ve geliştiren kuramcılar da incelenecektir.

Dersin İçeriği

Bağlanma kuramının tanımı ve temelleri, Bağlanma kuramının kuramsal temelleri(Freud, Erikson, Harlow, Darwin, Lorenz, Tinbergen, Bowlby ve Ainsworth), Marry Ainsworth ve yabancı durum deneyi, Bağlanmanın Oluşumu Bağlanma Türleri Çocukların Cinsiyetlerive Yaşadıkları Bağlama Göre Bağlanma, Çocukların Bağlanmasını Etkileyen Bazı Faktörler Bağlanmanın Uzun Süreli Etkileri, Bağlanma ilgili ölçme araçları, Bağlanma ilgili yurtdışında yapılan araştırmaları inceleme Bağlanma ile ilgili bir problem alanı seçilmesi ve önerisinin geliştirilmesi Bağlanma ile ilgili bir araştırmanın uygulanması ve raporlaştırılması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bowlby, J. (1969), Attachment and loss, Vol. 1: Attachment. New York: Basic Books. Bowlby, J. (1973). Attachment and loss, Vol. 2: Separation. New York: Basic Books.

Notlar

Bretherton, I., Ridgeway, D., and Cassidy, J. (1990). Assessing internal working models of the attachment relationship. An attachment story completion task for 3-year-olds. Ainsworth, M. D. S., Bell, S. M., and Stayton, D. J. (1974). Infant-mother attn M. T. Greenberg, D. Cicchetti, and E. M. Cummiachment and social development


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bağlanma kuramının tanımı ve temellerini açıklar
ÖÇ02 Bağlanma kuramının kuramsal temellerini (Freud and Erikson) açıklar
ÖÇ03 Bağlanma kuramının kuramsal temelleri (Harlow, Darwin)
ÖÇ04 Bağlanma kuramının kuramsal temelleri( Lorenz, Tinbergen)
ÖÇ05 Bağlanma kuramının kuramsal temelleri(, Bowlby ve Ainsworth)
ÖÇ06 Marry Ainsworth ve yabancı durum deneyini kavrar
ÖÇ07 Bağlanmanın Oluşumu ve Bağlanma Türlerini açıklar
ÖÇ08 Cinsiyet ve bağlam değişkenin bağlanma üzerindeki etkisini tartışır
ÖÇ09 Çocukların Bağlanmasını Etkileyen Bazı Faktörleri tartışır
ÖÇ10 Bağlanmanın Uzun Süreli Etkilerinin neler olabileceğini tartışır
ÖÇ11 Bağlanma ilgili ölçme araçlarının neler olduğunu açıklar
ÖÇ12 Bağlanma ilgili (yurtiçinde/ yurtdışında) yapılan araştırmaları inceler
ÖÇ13 Bağlanma ile ilgili bir problem alanı seçer ve önerisi geliştirir
ÖÇ14 Bağlanma ile ilgili araştırma önerisini uygular
ÖÇ15 Bağlanma ile ilgili bir araştırmayı makale olarak yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bağlanma kuramı ve temelleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Bağlanma kuramının kuramsal temelleri (Freud and Erikson) Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Bağlanma kuramının kuramsal temelleri (Harlow, Darwin) Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Bağlanma kuramının kuramsal temelleri( Lorenz, Tinbergen) Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Bağlanma kuramının kuramsal temelleri (Bowlby ve Ainsworth) Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Marry Ainsworth ve yabancı durum deneyi Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Bağlanmanın Oluşumu ve Bağlanma Türleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Cinsiyet ve bağlam değişkenin bağlanma üzerindeki etkileri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Bağlanmanın Uzun Süreli Etkileri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Bağlanma ilgili ölçme araçları (bağlanma türlerinin ölçümü) Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Bağlanma ilgili (yurtiçinde/yurtdışında) yapılan araştırmalar Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Bağlanma ile ilgili bir problem alanının seçilmesi ve önerisi geliştirilmesi bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 Bağlanma ile ilgili araştırma önerisini uygulama bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Bağlanma ile ilgili bir araştırmanın raporunu yazma grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Finale hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Finale hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.11.2022 03:16