Genel Bilgi
Kod | OÖ833 |
Ad | Akademik Yazma Becerileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı doktora öğrencilerinin ana dillerine yönelik farkındalıklarını arttırmak, bilimsel yazım kurallarını içselleştirmelerini sağlamak ve bir fikri, bir araştırma sonucunu, bir proje sonucunu ya da bir tezi en etkili bir şekilde yazma konusunda becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Türkçe yazım kuralları, APA yazım kuralları, Bilimsel araştırma süreçleri, yaratıcı yazma .
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hayot, E. (2014). The Elements of Academic Style. Colombia University Press. Oshima, A. and Hogue, A. (2007). Introduction to Academic Writing. Pearson. Egbert, J. and Sanden, S. (2015). Writing Educational Research. Routledge. Silvia, P. J. (2015). Write it up. APA. Murray, R. (2015). Bilimsel Dergilere makale nasıl yazılır. Anı.
Notlar
Hartley, J. (2008). Academic Writing and Publishing. Routledge.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ana dilini doğru ve etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ02 | APA yazım kılavuzunu etkili şekilde kullanır. |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırma süreçlerini titizlikle ve etkili bir şekilde raporlaştırır. |
ÖÇ04 | Yaratıcı, canlı, açık ve anlaşılır bir yazım uslubu geliştirir. |
ÖÇ05 | Tek başına ve işbirliği içerisinde akademik konularda yazabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı, içeriği, öğrencilerin kendi yazma tarzlarını değerlendirmesi | Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Türkçe dil kuralları | Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: TDK, 2005 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | APA yazım kılavuzu | Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: APA 7 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
4 | Giriş yazma | Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Silvia, P. (2015) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
5 | Problemi ortaya koyma | Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Murray, R. (2015) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Amaç ve araştırma soruları yazma | Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Egbert, J. and Sanden, S. (2015) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Araştırmanın önemini yazma | Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Egbert, J. and Sanden, S. (2015) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | Yöntem bölümünü yazma | Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Egbert, J. and Sanden, S. (2015); Silvia, P. (2015) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bulguları organize etme | Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Egbert, J. and Sanden, S. (2015); Silvia, P. (2015) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Bulguları akıcı ve canlı bir şekilde yazma | Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Egbert, J. and Sanden, S. (2015); Silvia, P. (2015) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Bulguları etkili şekilde tartışma | Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Egbert, J. and Sanden, S. (2015); Silvia, P. (2015) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Özet yazma | Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Egbert, J. and Sanden, S. (2015);Silvia, P. (2015) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Makale yayınlama süreci | Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Hartley, J. (2008) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kişisel yazım tarz oluşturma | Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Hayot, E. (2014) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |