OÖ833 Akademik Yazma Becerileri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ833
Ad Akademik Yazma Becerileri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı doktora öğrencilerinin ana dillerine yönelik farkındalıklarını arttırmak, bilimsel yazım kurallarını içselleştirmelerini sağlamak ve bir fikri, bir araştırma sonucunu, bir proje sonucunu ya da bir tezi en etkili bir şekilde yazma konusunda becerilerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Türkçe yazım kuralları, APA yazım kuralları, Bilimsel araştırma süreçleri, yaratıcı yazma .

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hayot, E. (2014). The Elements of Academic Style. Colombia University Press. Oshima, A. and Hogue, A. (2007). Introduction to Academic Writing. Pearson. Egbert, J. and Sanden, S. (2015). Writing Educational Research. Routledge. Silvia, P. J. (2015). Write it up. APA. Murray, R. (2015). Bilimsel Dergilere makale nasıl yazılır. Anı.

Notlar

Hartley, J. (2008). Academic Writing and Publishing. Routledge.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ana dilini doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
ÖÇ02 APA yazım kılavuzunu etkili şekilde kullanır.
ÖÇ03 Bilimsel araştırma süreçlerini titizlikle ve etkili bir şekilde raporlaştırır.
ÖÇ04 Yaratıcı, canlı, açık ve anlaşılır bir yazım uslubu geliştirir.
ÖÇ05 Tek başına ve işbirliği içerisinde akademik konularda yazabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amacı, içeriği, öğrencilerin kendi yazma tarzlarını değerlendirmesi Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Türkçe dil kuralları Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: TDK, 2005 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 APA yazım kılavuzu Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: APA 7 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
4 Giriş yazma Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Silvia, P. (2015) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
5 Problemi ortaya koyma Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Murray, R. (2015) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Amaç ve araştırma soruları yazma Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Egbert, J. and Sanden, S. (2015) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Araştırmanın önemini yazma Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Egbert, J. and Sanden, S. (2015) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Yöntem bölümünü yazma Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Egbert, J. and Sanden, S. (2015); Silvia, P. (2015) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Bulguları organize etme Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Egbert, J. and Sanden, S. (2015); Silvia, P. (2015) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Bulguları akıcı ve canlı bir şekilde yazma Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Egbert, J. and Sanden, S. (2015); Silvia, P. (2015) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Bulguları etkili şekilde tartışma Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Egbert, J. and Sanden, S. (2015); Silvia, P. (2015) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Özet yazma Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Egbert, J. and Sanden, S. (2015);Silvia, P. (2015) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Makale yayınlama süreci Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Hartley, J. (2008) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Kişisel yazım tarz oluşturma Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Hayot, E. (2014) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 04:20