Genel Bilgi
Kod | OÖ818 |
Ad | Anne-Baba-Çocuk ve İletişim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Okulöncesi dönem çocuklarının aile içi iletişim modellerini bilmek, etkili iletişim modellerini oluşturmaktır.
Dersin İçeriği
Okulöncesi dönem çocuklarının aile içi iletişimi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. Çagdaş, A. (2015). Anne Baba Çocuk İletişimi. Ankara, Eğiten Kitap. 2. Öz, İ. (2014). Çocuk ve İletişim. Ankara, Kök Yayıncılık. 3. Gökçen, B., Laçin, D. (2022). Ailede İletişim. Ankara. Nobel Akademik Yayıncılık.
Notlar
1. Howells, R., Lopez, T. (2008). Better Communication with Children and Parents. Pediatrics and Child Health, 18.8. 381-385.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aile kavramını ve çocuğun gelişiminde ailenin yerini açıklar. |
ÖÇ02 | Anne baba çocuk ve aile kavramını tanımlar. |
ÖÇ03 | Aile içinde bireyler arasında iletişimi tanımlar. |
ÖÇ04 | İletişimin aksayan yönlerini bilir, açıklar. |
ÖÇ05 | Anne çocuk iletşiminin içeriğini ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ06 | Baba çocuk iletişiminin içeriğini ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ07 | Kardeşler arası ilişkileri açıklar. |
ÖÇ08 | Etkili iletişim yöntemlerini tanımlar. |
ÖÇ09 | Eğitimde aile katılımının önemini tanımlar. |
ÖÇ10 | Eğitimde aile katılımının türlerini tanımlar. |
ÖÇ11 | Ebeveynlik stillerini tanımlar. |
ÖÇ12 | Özel durumlarda aile yapılarını tanımlar. |
ÖÇ13 | Kardeşler arası etkili iletişimi açıklar. |
ÖÇ14 | Aile içi iletişimi tanımlar. |
ÖÇ15 | Aile içi iletişim örneklerle açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişim nedir, iletişim engelleri nelerdir. | konu ile ilgili bilgileri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Aile Bireyleri ve rolleri | konu ile ilgili bilgileri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ailede görev ve sorumluluklar | konu ile ilgili bilgileri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Aile bireyleri arasında iletişim | konu ile ilgili bilgileri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Aile bireyleri arasında sağlıklı iletişim örnekleri | konu ile ilgili bilgileri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Aile bireyleri arasında iletişimin sağlıksız olması | konu ile ilgili bilgileri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Anne çocuk ilişkisi | konu ile ilgili bilgileri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Baba çocuk ilişkisi | konu ile ilgili bilgileri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kardeşler arası ilişkiler | konu ile ilgili bilgileri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kardeşler arası ilişkilerde çözüm yolları | konu ile ilgili bilgileri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Baba çocuk ilişkisinde çözüm yolları | konu ile ilgili bilgileri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Anne çocuk ilişkisinde çözüm yolları | konu ile ilgili bilgileri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Anne baba tutumları | konu ile ilgili bilgileri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Anne baba tutum örneklerini değerlendirne | konu ile ilgili bilgileri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |