OÖ818 Anne-Baba-Çocuk ve İletişim

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ818
Ad Anne-Baba-Çocuk ve İletişim
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL


Dersin Amacı

Okulöncesi dönem çocuklarının aile içi iletişim modellerini bilmek, etkili iletişim modellerini oluşturmaktır.

Dersin İçeriği

Okulöncesi dönem çocuklarının aile içi iletişimi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Çagdaş, A. (2015). Anne Baba Çocuk İletişimi. Ankara, Eğiten Kitap. 2. Öz, İ. (2014). Çocuk ve İletişim. Ankara, Kök Yayıncılık. 3. Gökçen, B., Laçin, D. (2022). Ailede İletişim. Ankara. Nobel Akademik Yayıncılık.

Notlar

1. Howells, R., Lopez, T. (2008). Better Communication with Children and Parents. Pediatrics and Child Health, 18.8. 381-385.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Aile kavramını ve çocuğun gelişiminde ailenin yerini açıklar.
ÖÇ02 Anne baba çocuk ve aile kavramını tanımlar.
ÖÇ03 Aile içinde bireyler arasında iletişimi tanımlar.
ÖÇ04 İletişimin aksayan yönlerini bilir, açıklar.
ÖÇ05 Anne çocuk iletşiminin içeriğini ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ06 Baba çocuk iletişiminin içeriğini ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ07 Kardeşler arası ilişkileri açıklar.
ÖÇ08 Etkili iletişim yöntemlerini tanımlar.
ÖÇ09 Eğitimde aile katılımının önemini tanımlar.
ÖÇ10 Eğitimde aile katılımının türlerini tanımlar.
ÖÇ11 Ebeveynlik stillerini tanımlar.
ÖÇ12 Özel durumlarda aile yapılarını tanımlar.
ÖÇ13 Kardeşler arası etkili iletişimi açıklar.
ÖÇ14 Aile içi iletişimi tanımlar.
ÖÇ15 Aile içi iletişim örneklerle açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişim nedir, iletişim engelleri nelerdir. konu ile ilgili bilgileri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Aile Bireyleri ve rolleri konu ile ilgili bilgileri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Ailede görev ve sorumluluklar konu ile ilgili bilgileri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Aile bireyleri arasında iletişim konu ile ilgili bilgileri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Aile bireyleri arasında sağlıklı iletişim örnekleri konu ile ilgili bilgileri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Aile bireyleri arasında iletişimin sağlıksız olması konu ile ilgili bilgileri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Anne çocuk ilişkisi konu ile ilgili bilgileri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Baba çocuk ilişkisi konu ile ilgili bilgileri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Kardeşler arası ilişkiler konu ile ilgili bilgileri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Kardeşler arası ilişkilerde çözüm yolları konu ile ilgili bilgileri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Baba çocuk ilişkisinde çözüm yolları konu ile ilgili bilgileri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Anne çocuk ilişkisinde çözüm yolları konu ile ilgili bilgileri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Anne baba tutumları konu ile ilgili bilgileri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Anne baba tutum örneklerini değerlendirne konu ile ilgili bilgileri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS