Genel Bilgi
Kod | MG3812 |
Ad | Perakendecilik Kuramı ve Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste perakendecilikle ilgili kuram, kavram, strateji ve uygulamaların yanı sıra perakendecilik sektörünün gelişimi ve sektörle ilgili çeşitli projeksiyonlar üzerinde tartışmak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders modern perakendeciliğin kuramlarını ve perakende işletmelerde pazarlama yönetimi sürecine ilişkin konuları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Modern perakende ve uluslararası perakendecilikle ilgili pazarlama yazınındaki temel makaleler ve vaka çalışmaları.
Notlar
Uluslararası Perakendecilik ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Fatma Demirci Orel, Gülsün Nakıboğlu, Detay Yayıncılık, Ankara, Ekim 2016. (237 sayfa)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Perakendecilikle ilgili kuramları açıklar. |
ÖÇ02 | Perakende işletme türlerini ve özelliklerini kıyaslayarak açıklar. |
ÖÇ03 | Dağıtım kanalları içinde perakendeciliğin yerini ve kanal yönetimini tartışır. |
ÖÇ04 | Perakende pazarlama stratejilerini sınıflandırır ve izah eder. |
ÖÇ05 | Perakende yönetiminde akılcı karar verme, analiz ve analiz sonuçlarını değerlendirir. |
ÖÇ06 | Ürün yönetimi ve tedarik zinciri stratejilerinin entegrasyonunu açıklar. |
ÖÇ07 | Küresel perakende pazarlama stratejilerini belirler. |
ÖÇ08 | Dijital perakendeclik ve yapay zeka uygulamalarını perakendeciliğin ilkeleri ile ilişkilendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Perakendecilk Kuram ve Kavramları | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Perakendeciliği Etkileyen Makro Çevre Faktörleri | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
3 | Stratejik Perakendecilik ve Perakendecilik Yönetim Stratejisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Elektronik Perakendecilik | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Perakendeci İşletmelerde Tüketici Davranışları | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Perakendeci İşletmelerde Organizasyon Ve İnsan Kaynakları | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Perakendecilik ve Teknoloji | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Perakendeci İşletmelerde Ürün Yönetimi, Kategori Planlaması Ve Satın Alma | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
10 | Perakendeci İşletmelerde Satın Alma Süreci | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Perakendeci İşletmelerde Tedarik Zinciri Ve Lojistik Yönetimi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Perakendeci Mağazalarda Fiyatlandırma | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Perakende Pazarlama İletişimi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
14 | Perakendeci İşletmelerde Fiziksel Planlama, Atmosfer Ve Görsel Sunuş | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Uluslararası Perakende Pazarlaması | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |