RTS704 Dijital Kültür Araştırmaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTS704
Ad Dijital Kültür Araştırmaları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin sanal dünyada oluşan kültür hakkında bilgi sahibi olmaları ve ortaya çıkan dijital kültür üzerine araştırma yürütmek üzere gerekli kavramsal tartışmalar ve yöntem hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste, ağ toplumu, sanal cemaatler ve bunlara dair kültürün araştırılması ile dijital kültürel uygulamaları ele alınacaktır. Kültürden kaynaklanan çevrimiçi bir araştırma yöntemi olan Kültürel araştırma, çağdaş dijital iletişim bağlamlarında sosyal etkileşimi anlamaktır. Kültürel araştırma, katılımcı gözlemine dayanan veri toplama, analiz, araştırma etiği ve temsiliyle ilgili özel bir dizi araştırma uygulamasıdır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

Deniz, A., & Öksüz, M. (2017). Ankara’daki İran restoranları: Kültürel kimlik üzerine etnografik bir araştırma. Coğrafi Bilimler Dergisi, 15(2), 167-185.

Notlar

-Haviland, William A. Kültürel Antropoloji Bates, Danial G. 21.Yüzyılda Kültürel Antropoloji İnsanın Doğadaki Yeri. Bozkurt Güvenç: İnsan ve Kültür Wulf, Cristoph:Tarihsel Kültürel Antropoloji


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültürle ilgili temel kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Kültürü dijital yönleriyle kavrar.
ÖÇ03 Kültürel yaklaşımları açıklar.
ÖÇ04 Kültür ve dijitalleşme arasında ilişki kurar.
ÖÇ05 Dijital kültüre ilişkin araştırma tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ağ toplumu Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ağ Toplumunda Yaşam Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Dijital kültür Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Ağ toplumunda Dijital kültür Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 dijitalleşme ve yöntem Castells, M. (2005). ENFORMASYON ÇAĞI: EKONOMİ, TOPLUM VE KÜLTÜR BİRİNCİ CİLT AĞ TOPLUMUNUN YÜKSELİŞİ1. Çev: Kılıç, E.) İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Kültürel kuramlar Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 siber kültür araştırmaları Castells, M. (2005). ENFORMASYON ÇAĞI: EKONOMİ, TOPLUM VE KÜLTÜR BİRİNCİ CİLT AĞ TOPLUMUNUN YÜKSELİŞİ1. Çev: Kılıç, E.) İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara sınav çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dijital kültüre ilişkin kuramsal yaklaşımlar Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Etnografi ve Netnografi Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 netgrafik teknikler Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Siber Gözlem ve not alma Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Netnografi ve raporlaştırma Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Siber Saha Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Sunumlar Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Sunumlar ve değerlendirme Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavı hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 04:19