Genel Bilgi
Kod | RTS704 |
Ad | Dijital Kültür Araştırmaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin sanal dünyada oluşan kültür hakkında bilgi sahibi olmaları ve ortaya çıkan dijital kültür üzerine araştırma yürütmek üzere gerekli kavramsal tartışmalar ve yöntem hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin İçeriği
Bu derste, ağ toplumu, sanal cemaatler ve bunlara dair kültürün araştırılması ile dijital kültürel uygulamaları ele alınacaktır. Kültürden kaynaklanan çevrimiçi bir araştırma yöntemi olan Kültürel araştırma, çağdaş dijital iletişim bağlamlarında sosyal etkileşimi anlamaktır. Kültürel araştırma, katılımcı gözlemine dayanan veri toplama, analiz, araştırma etiği ve temsiliyle ilgili özel bir dizi araştırma uygulamasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Deniz, A., & Öksüz, M. (2017). Ankara’daki İran restoranları: Kültürel kimlik üzerine etnografik bir araştırma. Coğrafi Bilimler Dergisi, 15(2), 167-185.
Notlar
-Haviland, William A. Kültürel Antropoloji Bates, Danial G. 21.Yüzyılda Kültürel Antropoloji İnsanın Doğadaki Yeri. Bozkurt Güvenç: İnsan ve Kültür Wulf, Cristoph:Tarihsel Kültürel Antropoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültürle ilgili temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Kültürü dijital yönleriyle kavrar. |
ÖÇ03 | Kültürel yaklaşımları açıklar. |
ÖÇ04 | Kültür ve dijitalleşme arasında ilişki kurar. |
ÖÇ05 | Dijital kültüre ilişkin araştırma tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ağ toplumu | Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ağ Toplumunda Yaşam | Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Dijital kültür | Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Ağ toplumunda Dijital kültür | Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | dijitalleşme ve yöntem | Castells, M. (2005). ENFORMASYON ÇAĞI: EKONOMİ, TOPLUM VE KÜLTÜR BİRİNCİ CİLT AĞ TOPLUMUNUN YÜKSELİŞİ1. Çev: Kılıç, E.) İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kültürel kuramlar | Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | siber kültür araştırmaları | Castells, M. (2005). ENFORMASYON ÇAĞI: EKONOMİ, TOPLUM VE KÜLTÜR BİRİNCİ CİLT AĞ TOPLUMUNUN YÜKSELİŞİ1. Çev: Kılıç, E.) İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara sınav | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Dijital kültüre ilişkin kuramsal yaklaşımlar | Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Etnografi ve Netnografi | Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | netgrafik teknikler | Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Siber Gözlem ve not alma | Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Netnografi ve raporlaştırma | Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Siber Saha | Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sunumlar | Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Sunumlar ve değerlendirme | Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |