Genel Bilgi
Kod | RTST707 |
Ad | Kent, Bellek ve Anlatı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, anlatının çeşitli mecralardaki görünümü aracılığıyla ortaya çıkan kent kültürünü irdelemek olacaktır. Dersin amacı, sözlü tarih ve kültür, biyografi, otobiyografiler aracılığıyla ortaya çıkan kent kültürünü irdelemek, bellek ve anlatılara odaklanarak bunların kişisel ve/veya toplumsal belleğin oluşumu ve temsil görünümlerini incelemek olacaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste, kent, bellek ve anlatı ele alınacaktır. Kentlerin ve kişilerin geçmiş ile kurdukları bağ, bugüne nasıl yansımaktadır sorusu, bellek kavramının sosyal bilimlerindeki yeri, bir hatırlama biçimi olarak anlatılar ve anılar üzerinden kent bağlamlarında tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
aranmaz
Kaynaklar
Harvey, D. (2013). Sosyal Adalet ve Şehir. (Çev. Mehmet Moralı), İstanbul: Metis Yayınları. İlhan Tekeli, Kent Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, 2014, Tarih Vakfı Yurt Yayınları Bostancı
Notlar
Mumford, Lewis.Tarih Boyunca Kent. Kökenleri, Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği. Çevirenler: Gürol Koca & Tamer Tosun, 1.Basım Ayrıntı yayınevi 2007
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kentleri biçimlendiren toplumsal ilişkileri tanımak |
ÖÇ02 | Güncel kentsel değişme süreçlerini analiz edebilmek |
ÖÇ03 | Kent ve iletişim kavramları arasında bağ kurabilmek |
ÖÇ04 | Kentin belleğini anlatılar düzeyinde tartışmak |
ÖÇ05 | Kent anlatılarını araştırmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kent tanım ve kavramı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | kültür tanım ve kavramı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kent kültürü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Bellek tanım ve kavramı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kültürel Bellek | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Dijital bellek | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Kent-bellek ilişkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kent-anlatı ilişkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Kent-bellek-sunu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Kent-bellek-anlatı sunu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Kent-bellek-anlatı çalışmaları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Kent bellek anlatıları | Harvey, D. (2013). Sosyal Adalet ve Şehir. (Çev. Mehmet Moralı), İstanbul: Metis Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Kent digital memeories anlatıları | Harvey, D. (2013). Sosyal Adalet ve Şehir. (Çev. Mehmet Moralı), İstanbul: Metis Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Kent ve kültürel miras anlatıları | Harvey, D. (2013). Sosyal Adalet ve Şehir. (Çev. Mehmet Moralı), İstanbul: Metis Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Final sınavı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |