RTST707 Kent, Bellek ve Anlatı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTST707
Ad Kent, Bellek ve Anlatı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, anlatının çeşitli mecralardaki görünümü aracılığıyla ortaya çıkan kent kültürünü irdelemek olacaktır. Dersin amacı, sözlü tarih ve kültür, biyografi, otobiyografiler aracılığıyla ortaya çıkan kent kültürünü irdelemek, bellek ve anlatılara odaklanarak bunların kişisel ve/veya toplumsal belleğin oluşumu ve temsil görünümlerini incelemek olacaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste, kent, bellek ve anlatı ele alınacaktır. Kentlerin ve kişilerin geçmiş ile kurdukları bağ, bugüne nasıl yansımaktadır sorusu, bellek kavramının sosyal bilimlerindeki yeri, bir hatırlama biçimi olarak anlatılar ve anılar üzerinden kent bağlamlarında tartışılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

aranmaz

Kaynaklar

Harvey, D. (2013). Sosyal Adalet ve Şehir. (Çev. Mehmet Moralı), İstanbul: Metis Yayınları. İlhan Tekeli, Kent Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, 2014, Tarih Vakfı Yurt Yayınları Bostancı

Notlar

Mumford, Lewis.Tarih Boyunca Kent. Kökenleri, Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği. Çevirenler: Gürol Koca & Tamer Tosun, 1.Basım Ayrıntı yayınevi 2007


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kentleri biçimlendiren toplumsal ilişkileri tanımak
ÖÇ02 Güncel kentsel değişme süreçlerini analiz edebilmek
ÖÇ03 Kent ve iletişim kavramları arasında bağ kurabilmek
ÖÇ04 Kentin belleğini anlatılar düzeyinde tartışmak
ÖÇ05 Kent anlatılarını araştırmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kent tanım ve kavramı okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 kültür tanım ve kavramı okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Kent kültürü okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Bellek tanım ve kavramı okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Kültürel Bellek okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Dijital bellek okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Kent-bellek ilişkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kent-anlatı ilişkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Kent-bellek-sunu okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Kent-bellek-anlatı sunu okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Kent-bellek-anlatı çalışmaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Kent bellek anlatıları Harvey, D. (2013). Sosyal Adalet ve Şehir. (Çev. Mehmet Moralı), İstanbul: Metis Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Kent digital memeories anlatıları Harvey, D. (2013). Sosyal Adalet ve Şehir. (Çev. Mehmet Moralı), İstanbul: Metis Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Kent ve kültürel miras anlatıları Harvey, D. (2013). Sosyal Adalet ve Şehir. (Çev. Mehmet Moralı), İstanbul: Metis Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Final sınavı çalışma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavı - Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 05:25