PDR812 Ergenlerde Psikolojik Danışma II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDR812
Ad Ergenlerde Psikolojik Danışma II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET BİLGİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Temel dinleme becerileri ve terapi becerileri kazanma

Dersin İçeriği

ergenlerle psikolojik danışma yapma becerileri

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

BİLGİN: ERGENLERLE TERAPİ DERS NOTLARI

Notlar

THOMAS: CHILD AND ADOLESECNTS THERAPY


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 temel dinleme becersini kullanma
ÖÇ02 rapport kurmayı kavrar.....
ÖÇ03 öykü almayı kavrar.................
ÖÇ04 yaşam öyküsü alma yapabilir..........
ÖÇ05 hastalık öyküsü alabilir..............
ÖÇ06 temel dinleme becerilerini kullanabilir
ÖÇ07 amaç oluşturmayı kullanabilir
ÖÇ08 BASIC ID kavrar......................
ÖÇ09 tanı koymayı kavrar................
ÖÇ10 konuşmaya davet başlatabilir..............
ÖÇ11 iletişimi açmayı kullanabilir......................
ÖÇ12 terapötik teknikleri kullanabilir...........
ÖÇ13 sonlandırma yapabilir......................
ÖÇ14 izleme seansları düzenleyebilir...............
ÖÇ15 değerlendirme yapabilir.....................


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanındaki kuramsal yaklaşımları ve uygulama çalışmalarını kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki kişilerle kullanılabilecek psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanında değişik konu ve problem alanlarına yönelik psikolojik danışma uygulamaları yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki kişilerle danışma yaparken belirli psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma alanında betimsel ve deneysel desenleri kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma alanında nitel araştırma yöntemlerini kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma alanında yaptığı bir araştırma planını uygular.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ile ilgili bilimsel bir çalışmanın yürütülmesine rehberlik yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ile ilgili aile, okul ve kariyer alanındaki uygulamalı çalışmalarda meslektaşlarına rehberlik yapar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Nicel bir araştırmada kullanılabilecek istatistiksel teknikleri kullanır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Nitel bir araştırmada kullanılabilecek nitel analiz tekniklerini bilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PDR alanında bir araştırma ve uygulamayı yürütmek üzere değişik kurum ve kuruluşlardaki kişilerle işbirliği yapar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı bir konu alanındaki bilgilerini öğrenciler, meslektaşlar ve yöneticilerle paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PDR alanında Türkiye'deki güncel sorun ve gereksinimleri dikkate alarak yeni çalışma ve uygulamalar yapar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PDR alanında dünyadaki güncel gelişmeleri takip ederek, buna yönelik çalışmalar planlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma yaptığı PDR alanında meslektaş ve topluma yararlı olabilecek konferans ve seminer çalışmaları yapar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı bir araştırmayı makale, kitap vb. şeklinde yayın haline getirme sürecini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı çalışmaların sonuçlarını meslektaşlar ve diğer araştırmacılarla kongre, sempozyum vb. ortamlarda paylaşır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 aktif dinleme yapma gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
2 güvenilir ilişki kurma gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 rapport kurma gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 power oluşturma gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 empatik becerileri kulanma gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 duyguları yansıtma gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 içeriği yansıtma gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 düşünceleri yansıtma gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 asgari düzeyde teşvik gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 basit onaylama gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 açık uçlu soru sorma gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 kapalı uçlu soru sorma gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 gerilemeyle başetme gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 izleme çalışması yapma gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 156
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,24
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 02:23