Genel Bilgi
Kod | PDR763 |
Ad | Farklı Çiftlerde Eş Terapisi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. METEHAN ÇELİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı dezavantajlı çift ve gruplar ile ilgili mesleki kavramları, teorileri ve toplumsal cinsiyet eşitliği ve kavramları, dezavantajlı ergenler ve aile konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; toplumsal cinsiyet eşitliği ve dezavantajlı gruplar, cinsiyet eşitliği ve kavramlar, dezavantajlı ergenler ve aile, dezavantajlı çift terapisi ve kuramları.
Dersin Ön Koşulu
Derse düzenli devamlılık, derse düzenli hazırlanmak
Kaynaklar
Aile Terapisi: tarih, yaklaşım ve uygulama (Samuel T. Gladding)
Notlar
Aile Terapisi Kuramlar ve Yöntemler (Michael P. Nichols) Aile Terapisi Tedavi Planlayıcısı (Frank M. Dattilo, Arthur E. Jongsma)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dezavantajlı çiftler ve danışmanlık becerilerini uygulayabilme |
ÖÇ02 | Dezavantajlı çiftler ve danışma sürecinde kullanılan teknik ve yöntemleri öğrenme |
ÖÇ03 | Dezavantajlı çiftler ve danışma sürecinde terapotik becerileri gösterebilme |
ÖÇ04 | dezavantajlı çiftler ve danışma sürecindeki terapotik koşulları oluşturabilme |
ÖÇ05 | Dezavantajlı çiftler ve vaka analizi yapabilme |
ÖÇ06 | Dezavantajlı çiftlerin özelliklerini kavrayabilme |
ÖÇ07 | Dezavantajlı çiftlerin aile yapılarını anlama |
ÖÇ08 | Dezavantajlı çiftler ile ilgili kuramları öğrenme |
ÖÇ09 | Ergen çocuğa sahip dezavantajlı çiftlerin yaşadıkları sorunları kavrar |
ÖÇ10 | Dezavantajlı aileler ve toplumdaki önyargıları öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal cinsiyet eşitliği ve dezavantajlı gruplar I | Araştırma, okuma, kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
2 | Toplumsal cinsiyet eşitliği ve dezavantajlı gruplar II | Araştırma, okuma ve kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Toplumsal cinsiyet eşitliği ve kavramlar | Araştırma, okuma ve kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Toplumsal cinsiyet eşitliği ve dezavantajlı kimlikler | Araştırma, okuma ve kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Dezavantajlı ergenler ve aile | Araştırma, okuma ve kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dezavantajlı çift terapisi ve sistem yaklaşımı | Araştırma, okuma ve kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Dezavantajlı çift terapisi ve öğrenme yaklaşımı | Araştırma, okuma ve kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Dezavantajlı çift terapisi ve queer yaklaşımı | Araştırma, okuma ve kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Farklı çiftler ve insan hakları | Araştırma, okuma ve kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dezavantajlı çiftler ve danışmada yapılandırma | Araştırma, okuma ve kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Okul ve dezavantajlı çiftlerin çocukları | Araştırma, okuma ve kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Dezavantajlı çiftler ve geleneksel değerler | Araştırma, okuma ve kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Dezavantajlı çiftlerle psikoterapi: kültürel kabul edilme ve terapotik zorluklar | Araştırma, okuma ve kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yaşam koşulları oluşturma: dezavantajlı çifler ve özel yaşam özgürlüğü | Araştırma, okuma ve kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |