PDR741 Bilişsel-Davranışçı Danışma

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDR741
Ad Bilişsel-Davranışçı Danışma
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET BİLGİN


Dersin Amacı

bilişsel davranışçı terapi yapabilme

Dersin İçeriği

bilişsel danışma süreç ve teknikleri

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

BECK: COGNITE THERAPY

Notlar

BECK: COGNITE THERAPY


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 düşünceleri kavrar.........................
ÖÇ02 duyguları kavrar.........................
ÖÇ03 olayı kavrar..........................
ÖÇ04 davranışları kavrar.........................
ÖÇ05 düşünce duygu ve davranış nasıl oluşur kavrar
ÖÇ06 sokratik diyalogu kavrar..................
ÖÇ07 düşüncenin nörolojik temellerini kavrar
ÖÇ08 planlama yapmayı kavrar...........
ÖÇ09 öykü almayı kavrar....................
ÖÇ10 günlük tutmayı kavrar..................
ÖÇ11 yazılı ödevleri kavrar.................
ÖÇ12 ev ödevlerinin önemi kavrar............
ÖÇ13 rol yapmayı kavrar....................
ÖÇ14 seansların yapısını kavrar...............
ÖÇ15 izleme çalışmasını kavrar....................


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 düşüncenin oluşumu anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 olayın parçaları anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 duygunun oluşumu ve türleri anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 davranışın türleri anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 trafik skışıklığı anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 hedef oluşturma anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 psikopatoloji anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 otomatik düşünceleri sınıflama anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 şemaların türleri anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 bilişsel hatalar anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 temel inançlar anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 danışanın eğitilmesi anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 danışan danışman ilişkisi anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 süreç anlatım Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 156
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,24
AKTS 6 AKTS