Genel Bilgi
Kod | RES744 |
Ad | Sanat Metinleri İnceleme II |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Amacı
Sanat tarihinin uzak -yakın dönemlerine, sanatsal üsluplara ve sanatçıların üretim süreçlerine ilişkin yazınsal metinleri ve bu metinlerin temel kavramlarını karşılaştırmalı olarak incelemek
Dersin İçeriği
Öğrencilerden, modern sonrası sanat çalşmalarının eleştirisini içeren sanat metinleri okumaları ve tartışmaları istenmektedir. Öğrenciler sunulan bilgi, araç ve kazandırılan deneyimle kendi sanat eleştirilerini yapma becerisini edinmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
ÖÇ02 | Sanat programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
ÖÇ03 | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
ÖÇ05 | Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
ÖÇ06 | Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
ÖÇ07 | Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
ÖÇ08 | Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
ÖÇ09 | Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur. |
ÖÇ10 | İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
ÖÇ11 | Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
ÖÇ12 | Alana ilişkin yabancı kaynakları takip eder. |
ÖÇ13 | Sanat ve tasarım alanına ilişkin temel konu ve kavramlar hakim olur. |
ÖÇ14 | Sanat ile ilişkili kuramsal çalışmaları tanır. |
ÖÇ15 | Sanat alanyazın hakkında teorik bilgi üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Modernizm ve Sanat Kuramları | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | |
2 | Temsili Sanat Kuramı | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | |
3 | Temsilin Yapısı | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | |
4 | Yeni-temsili Sanat Kuramı | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | |
5 | Uzlaşımcı Temsil ve Sanat | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | |
6 | Dışavurum Olarak Sanat | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | |
7 | Dışavurum ve Mecazı Örnekleme | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Biçimci Sanat Kuramları | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | |
10 | Biçimçilik | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | |
11 | Biçim ve İçerik Tartışmaları | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | |
12 | Sanatsal Biçim ve İçerik, Farklı Görüşler | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | |
13 | Biçim İşlev ve Estetik | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | |
14 | Sanat ve Deneyim | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | |
15 | Sanat Tanımına Karşı İtirazlar | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |