Genel Bilgi
Kod | RES743 |
Ad | Sanat Metinleri İnceleme I |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Amacı
Sanat tarihinin uzak -yakın dönemlerine, sanatsal üsluplara ve sanatçıların üretim süreçlerine ilişkin yazınsal metinleri ve bu metinlerin temel kavramlarını karşılaştırmalı olarak incelemek
Dersin İçeriği
Öğrencilerden, modern sonrası sanat çalşmalarının eleştirisini içeren sanat metinleri okumaları ve tartışmaları istenmektedir. Öğrenciler sunulan bilgi, araç ve kazandırılan deneyimle kendi sanat eleştirilerini yapma becerisini edinmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Pay Gay, Modernizm, Sapkınlığın Cazibesi. Terry Barett, Çağdaş Sanatta Estetik ve Eleştiri, Farthing, S. Sanatın Tüm Öyküsü. Fineberg, J. 1940’tan Günümüze Sanat, Varlık Stratejileri. Hopkins, D. Modern Sanattan Sonra 1945-2017. Smith –L. E. 20.Yüzyılda Görsel Sanatlar. Thompson, J. Modern Resim Nasıl Okunur, Modern Ustaları Anlamak. Whitham,G.ve Pooke, G. Çağdaş Sanatı Anlamak. Wilson, M. Çağdaş Sanat Nasıl Okunur.
Notlar
Sanat Dergileri, Güzel Sanatlar Enstitülerinin süreli yayınları, dergileri. Sanatçı katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
ÖÇ02 | Sanat programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
ÖÇ03 | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel, sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
ÖÇ05 | Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
ÖÇ06 | Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
ÖÇ07 | Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
ÖÇ08 | Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
ÖÇ09 | Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur. |
ÖÇ10 | İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
ÖÇ11 | Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
ÖÇ12 | Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
ÖÇ13 | Özellikle sanat ve tasarım ile ilişkili olarak kuramsal çalışmalara katılır. |
ÖÇ14 | Sanat ve estetik kuramları ile ilişkili temel kavramları tanımlarına ulaşır. |
ÖÇ15 | Sanat hakkında birçok alanyazın çalışmasını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Estetik ve Sanat Kuramlarının Epistemolojik ve Metodolojik Yapısı | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
2 | Estetiğin Konusu | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
3 | Bir Estetik Teorisi: Yansıtma Kuramı | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
4 | Yansıtma Kuramının Çeşitli Konuları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
5 | Yansıtma Kuramının Yorumları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
6 | Yansıtma Kuramı ve Temel Kavramlar | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
7 | Diyalektik Kavramının Tarihsel Seyri | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Diyalektik Kavramının Marksist Yorumu | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
10 | Marksist Estetik ve Yansıtma Kuramı | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
11 | Modern Yansıtma Kuramları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
12 | Modernizm ve Sanat Tartışmaları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
13 | Modernizmin Yapısı | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
14 | Modernizm ve Temel Kavramlar | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
15 | Yeni-Temsili Sanat Kuramları ve Modernizm | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |