Genel Bilgi
Kod | RES732 |
Ad | Form ve Tasarım II |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Amacı
Heykel plastiğinin denge, ritm, ağırlık, kütle ve yapısal dinamikler gibi temel elemanlarının kullanılması yoluyla yeni ve özgün tasarımlar yapmak
Dersin İçeriği
Bu üç boyutlu form tasarımı dersinde kavram gelişimi ve yapısal problem çözme becerisi vurgulanmaktadır. Doğada, sanatta ve mimarideki form örneklerinin yanı sıra, temel malzemeleri ve teknikleri kullanan heykel yaklaşımları tartışılmakta ve uygulanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
ÖÇ02 | Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
ÖÇ03 | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Have the knowledge and application skills in the main areas of visual arts. |
ÖÇ05 | Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
ÖÇ06 | Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
ÖÇ07 | Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
ÖÇ08 | Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
ÖÇ09 | Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur. |
ÖÇ10 | İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
ÖÇ11 | Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
ÖÇ12 | Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
ÖÇ13 | Form ile fonksiyon arasındaki ilişkiyi kurar. |
ÖÇ14 | Madde ile form arasındaki ilişkiyi bilir ve uygular . |
ÖÇ15 | Madde, malzeme ve teknolojiyi, aralarındaki ilişkiyi bilir ve kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tasarım Çalışmaları | Kavram Araştırmaları ve Uygulama Alıştırmaları | |
2 | Tasarım Çalışmaları | Kavram Araştırmaları ve Uygulama Alıştırmaları | |
3 | Form Uygulamarı ve Tasarım | Kavram Araştırmaları ve Uygulama Alıştırmaları | |
4 | Form Uygulamarı ve Tasarım | Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler | |
5 | Form Uygulamarı ve Tasarım | Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler | |
6 | Örnek Sanat Çalışmaların İncelenmesi I | Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler | |
7 | Örnek Sanat Çalışmaların İncelenmesi II | Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kütle ve Yapısal Dinamik Araştırması | Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması | |
10 | Kütle, Ritm ve Denge Araştırması ve Sanat ürünün temel formları | Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması | |
11 | Kütle, Ritm ve Denge Araştırması ve Sanat ürünün temel formları | Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması | |
12 | Taslak Projelerin Tartışılması ı | Dosya İnceleme ve Hazırlık | |
13 | Taslak Projelerin Tartışılması II | Dosya İnceleme ve Hazırlık | |
14 | Proje Çalışması I | Dosya İnceleme ve Hazırlık | |
15 | Proje Çalışması II | Dosya İnceleme ve Hazırlık | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |