Genel Bilgi
Kod | RES713 |
Ad | Günümüz Sanatı Sorunları I |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Amacı
Günümüz sanatında karşımıza çıkan yeni eğilimleri ve kavramları sanatın tarihsel bütünlüğü içerisinde incelemek, onların sosyal siyasal ve ekonomik olgularla olan ilişkilerini çözümlemek ve böylece öğrencilerin kendi özgün çalışmalarını çağdaş sanat teorileri ve uygulamaları içinde doğru konumlandırmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Çağdaş sanat ve yaratıcı uygulamalarını kapsayan bu derste, 1960lardan günümüze uzanan sanatı şekillendiren kültürel devrimler, eleştirel teoriler ve sanat tarihinin önemli olguları , yani 20.yüzyılda öne çıkan kavramlar, formalizm, feminizm, postyapısalcılık vb. bir dizi sanatsal yaklaşım incelenmektedir. Bu süreçte, öğrenciler görsel örnekleri , sözlü ve yazılı olarak yorumlayarak, önemli sanat sorunlarını tartışmakta ve çözümlemektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Pay Gay, Modernizm, Sapkınlığın Cazibesi. Terry Barett, Çağdaş Sanatta Estetik ve Eleştiri, Farthing, S. Sanatın Tüm Öyküsü. Fineberg, J. 1940’tan Günümüze Sanat, Varlık Stratejileri. Hopkins, D. Modern Sanattan Sonra 1945-2017. Smith –L. E. 20.Yüzyılda Görsel Sanatlar. Thompson, J. Modern Resim Nasıl Okunur, Modern Ustaları Anlamak. Whitham,G.ve Pooke, G. Çağdaş Sanatı Anlamak. Wilson, M. Çağdaş Sanat Nasıl Okunur.
Notlar
Sanat Dergileri, Güzel Sanatlar Enstitülerinin süreli yayınları, dergileri. Sanatçı katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın üretim ve tüketim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
ÖÇ02 | Görsel sanatlar eğitimiyle ilgili çağdaş yöntem ve teknikleri kullanır. |
ÖÇ03 | Sanatsal uygulamaların analizi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
ÖÇ04 | Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
ÖÇ05 | Günümüz sanatının önemli yönelimlerini bilir ve açıklar. |
ÖÇ06 | Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, |
ÖÇ07 | İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
ÖÇ08 | Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini uygun biçimde kullanır. |
ÖÇ09 | Sanatın sosyolojik olay ve olgularla ilişkisini açıklar. |
ÖÇ10 | Günümüz sanatındaki temel argümanları anlar ve anlamlandırır. |
ÖÇ11 | 20.yüzyılda sanat ve tasarımda öne çıkan kavramları bilir ve açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Dersin içeriğinin ve kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
2 | 19. Yüzyıla Genel Bakış | Seçilmiş metinleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
3 | 20. Yüzyılda Öne Çıkan Kavramlar | Seçilmiş metinleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Kültürel Farklılıklar | Araştırma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
5 | Kübizm, Dadaizm, Sürrealizm ve Freud | Seçilmiş örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
6 | Konstrüktivizm ve Yapısalcılık | Seçilmiş örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
7 | Minimalizm ve Wittgenstein | Seçilmiş örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Modernizm | Seçilmiş metinleri okuma ve görsellleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Değişen Modernist Algı | Seçilmiş metinleri okuma ve görsellleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
11 | Sanatın Değişen İmgesi | Seçilmiş metinleri okuma ve görsellleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Öğrenci Sunumları ve tartışmalar | Not kartları ve slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Öğrenci Sunumları ve tartışmalar | Not kartları ve slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Öğrenci Sunumları ve tartışmalar | Not kartları ve slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Öğrenci Sunumları ve tartışmalar | Not kartları ve slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |