RES713 Günümüz Sanatı Sorunları I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RES713
Ad Günümüz Sanatı Sorunları I
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR


Dersin Amacı

Günümüz sanatında karşımıza çıkan yeni eğilimleri ve kavramları sanatın tarihsel bütünlüğü içerisinde incelemek, onların sosyal siyasal ve ekonomik olgularla olan ilişkilerini çözümlemek ve böylece öğrencilerin kendi özgün çalışmalarını çağdaş sanat teorileri ve uygulamaları içinde doğru konumlandırmalarını sağlamak

Dersin İçeriği

Çağdaş sanat ve yaratıcı uygulamalarını kapsayan bu derste, 1960lardan günümüze uzanan sanatı şekillendiren kültürel devrimler, eleştirel teoriler ve sanat tarihinin önemli olguları , yani 20.yüzyılda öne çıkan kavramlar, formalizm, feminizm, postyapısalcılık vb. bir dizi sanatsal yaklaşım incelenmektedir. Bu süreçte, öğrenciler görsel örnekleri , sözlü ve yazılı olarak yorumlayarak, önemli sanat sorunlarını tartışmakta ve çözümlemektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Pay Gay, Modernizm, Sapkınlığın Cazibesi. Terry Barett, Çağdaş Sanatta Estetik ve Eleştiri, Farthing, S. Sanatın Tüm Öyküsü. Fineberg, J. 1940’tan Günümüze Sanat, Varlık Stratejileri. Hopkins, D. Modern Sanattan Sonra 1945-2017. Smith –L. E. 20.Yüzyılda Görsel Sanatlar. Thompson, J. Modern Resim Nasıl Okunur, Modern Ustaları Anlamak. Whitham,G.ve Pooke, G. Çağdaş Sanatı Anlamak. Wilson, M. Çağdaş Sanat Nasıl Okunur.

Notlar

Sanat Dergileri, Güzel Sanatlar Enstitülerinin süreli yayınları, dergileri. Sanatçı katalogları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanatın üretim ve tüketim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.
ÖÇ02 Görsel sanatlar eğitimiyle ilgili çağdaş yöntem ve teknikleri kullanır.
ÖÇ03 Sanatsal uygulamaların analizi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
ÖÇ04 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar.
ÖÇ05 Günümüz sanatının önemli yönelimlerini bilir ve açıklar.
ÖÇ06 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır,
ÖÇ07 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar.
ÖÇ08 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini uygun biçimde kullanır.
ÖÇ09 Sanatın sosyolojik olay ve olgularla ilişkisini açıklar.
ÖÇ10 Günümüz sanatındaki temel argümanları anlar ve anlamlandırır.
ÖÇ11 20.yüzyılda sanat ve tasarımda öne çıkan kavramları bilir ve açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş Dersin içeriğinin ve kaynaklarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
2 19. Yüzyıla Genel Bakış Seçilmiş metinleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
3 20. Yüzyılda Öne Çıkan Kavramlar Seçilmiş metinleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
4 Kültürel Farklılıklar Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
5 Kübizm, Dadaizm, Sürrealizm ve Freud Seçilmiş örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
6 Konstrüktivizm ve Yapısalcılık Seçilmiş örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
7 Minimalizm ve Wittgenstein Seçilmiş örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Modernizm Seçilmiş metinleri okuma ve görsellleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
10 Değişen Modernist Algı Seçilmiş metinleri okuma ve görsellleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
11 Sanatın Değişen İmgesi Seçilmiş metinleri okuma ve görsellleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Öğrenci Sunumları ve tartışmalar Not kartları ve slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
13 Öğrenci Sunumları ve tartışmalar Not kartları ve slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
14 Öğrenci Sunumları ve tartışmalar Not kartları ve slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 Öğrenci Sunumları ve tartışmalar Not kartları ve slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS