RES720 İletişim Tasarımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RES720
Ad İletişim Tasarımı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ


Dersin Amacı

Grafik tasarım, iletişim tasarımı, görsel iletişim tasarımı kavramlarının çağdaş dünyada değişen anlamlarının analizinin kavratılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Grafik tasarım, iletişim tasarımı, görsel iletişim tasarımı ve yeni medya alanlarının araştırılması ve örneklerle incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Dokuzlar, B. K. (2015). Toplumsal Farkındalık için Grafik Tasarım. Art-e Sanat Dergisi, 8(16), 271-286. Dougherty, B. (2008). Green graphic design. Skyhorse Publishing Inc.. Finamore, M., & Heller, S. (2013). Design culture: An anthology of writing from the AIGA Journal of Graphic Design. Skyhorse Publishing, Inc.. Fine, P. C. (2016). Sustainable Graphic Design: Principles and Practices. Bloomsbury Publishing.

Notlar

Grafik tasarım alanına dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yaratıcı yönetmen, metin yazarı ve editörlerle ekip halinde çalışabilir.
ÖÇ02 Tasarım isteminde bulunan kişi ya da kurumları yönlendirebilecek uzgörüye (vizyona) sahiptir
ÖÇ03 Görsel iletişim tasarımı alanında yetkindir.
ÖÇ04 Görsel iletişim alanında yeni, özgün, etkili çözümler ve uygulamalar üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir..
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içerik, amaç ve yönteminin anlatımı Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 2.İletişim tasarımı kavramının çağdaş anlamda analizinin yapılması, kuramsal araştırma çalışmalarını yapılması. 2.İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 3.Televizyon jeneriklerinin incelenmesi. 3.İlgili görsellerin taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 4.Televizyon kanallarında görsel kimlik ve televizyon grafiklerinin incelenmesi. 4.İlgili görsellerin taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 5.Televizyon kanallarında görsel kimlik ve televizyon grafiklerinin incelenmesi. 5.İlgili görsellerin taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 6.Yeni medya kavramı ve teknolojik gelişmelerin ele alınması, işlenmesi. 6.İlgili görsellerin taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 7.Yeni medya kavramı ve teknolojik gelişmelerin ele alınması, işlenmesi. 7.İlgili görsellerin taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 9.Sosyal sorumluluk kampanyalarının incelenmesi ve proje geliştirme. 9.İlgili görsellerin taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 10.Sosyal sorumluluk kampanyalarının incelenmesi ve proje geliştirme. 10.İlgili görsellerin taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
11 11.Geliştirilen projelerin tartışılması ve değerlendirilmesi. 11.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
12 12.Yeni medya ve kültürel toplumsal değişim. 12.İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 13.Araştırılan alanlarda makale ve bildiri yazma çalışmaları. 13.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
14 14.Makale yazım çalışmalarının devam etmesi. 14.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 15.Araştırılan alanlarda makale ve bildiri yazma çalışmaları. 15.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS