Genel Bilgi
Kod | RES720 |
Ad | İletişim Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Grafik tasarım, iletişim tasarımı, görsel iletişim tasarımı kavramlarının çağdaş dünyada değişen anlamlarının analizinin kavratılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Grafik tasarım, iletişim tasarımı, görsel iletişim tasarımı ve yeni medya alanlarının araştırılması ve örneklerle incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Dokuzlar, B. K. (2015). Toplumsal Farkındalık için Grafik Tasarım. Art-e Sanat Dergisi, 8(16), 271-286. Dougherty, B. (2008). Green graphic design. Skyhorse Publishing Inc.. Finamore, M., & Heller, S. (2013). Design culture: An anthology of writing from the AIGA Journal of Graphic Design. Skyhorse Publishing, Inc.. Fine, P. C. (2016). Sustainable Graphic Design: Principles and Practices. Bloomsbury Publishing.
Notlar
Grafik tasarım alanına dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaratıcı yönetmen, metin yazarı ve editörlerle ekip halinde çalışabilir. |
ÖÇ02 | Tasarım isteminde bulunan kişi ya da kurumları yönlendirebilecek uzgörüye (vizyona) sahiptir |
ÖÇ03 | Görsel iletişim tasarımı alanında yetkindir. |
ÖÇ04 | Görsel iletişim alanında yeni, özgün, etkili çözümler ve uygulamalar üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içerik, amaç ve yönteminin anlatımı | Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | 2.İletişim tasarımı kavramının çağdaş anlamda analizinin yapılması, kuramsal araştırma çalışmalarını yapılması. | 2.İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 3.Televizyon jeneriklerinin incelenmesi. | 3.İlgili görsellerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | 4.Televizyon kanallarında görsel kimlik ve televizyon grafiklerinin incelenmesi. | 4.İlgili görsellerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | 5.Televizyon kanallarında görsel kimlik ve televizyon grafiklerinin incelenmesi. | 5.İlgili görsellerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | 6.Yeni medya kavramı ve teknolojik gelişmelerin ele alınması, işlenmesi. | 6.İlgili görsellerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 7.Yeni medya kavramı ve teknolojik gelişmelerin ele alınması, işlenmesi. | 7.İlgili görsellerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | 9.Sosyal sorumluluk kampanyalarının incelenmesi ve proje geliştirme. | 9.İlgili görsellerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | 10.Sosyal sorumluluk kampanyalarının incelenmesi ve proje geliştirme. | 10.İlgili görsellerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | 11.Geliştirilen projelerin tartışılması ve değerlendirilmesi. | 11.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | 12.Yeni medya ve kültürel toplumsal değişim. | 12.İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 13.Araştırılan alanlarda makale ve bildiri yazma çalışmaları. | 13.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | 14.Makale yazım çalışmalarının devam etmesi. | 14.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | 15.Araştırılan alanlarda makale ve bildiri yazma çalışmaları. | 15.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |