STA793 Tasarımda Yaratıcı Görselleştirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA793
Ad Tasarımda Yaratıcı Görselleştirme
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Mine CERANOĞLU


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere somut veya soyut haldeki bilgi öbeklerine (mit ve mitoloji) bağlı kalarak konsept geliştirme, konsept seçimi, yaratıcı fikir üretme, kullanıcı deneyimi, ürün tasarımı yapma, koleksiyon hazırlama, portfolyo hazırlama becerileri, ürün tanıtımı becerileri kazandırılır. Bir fikrin değişik biçimlerde görselleştirilmesi için çeşitli yöntemler ve stratejiler vardır. Bu fikirler orijinal olabildiği gibi daha önceden düşünülmüş, yaratılmış biçimlerin eskisinden farklı ve öncekinden farklı bir ifade biçimi olabilir. Egzersizlerden başarılı ve verimli sonuçlar alabilmek için mitoloji, tarih, güzel sanatlar ve psikoloji hakkında her dersin başında bilgi verilir.

Dersin İçeriği

Derste; düşünce gücü süreçlerinden biri olan yaratıcılığın birçok görsel yaratım gerektiren sahada kullanılabileceğini ve etkinliği ispatlanmış süreçleri öğretmeyi amaçlar. Ders önerilen düşünme yöntemlerine göre sınıfta yaratılan fikirlerin kavramsallaştırılması ve uygulanması biçiminde işlenir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Trevor Bentley , "Yaratıcılık (Creativity)", Çev,. onur Yıldırım, İstanbul. 1999.

Notlar

M. Ateş, Mitolojiler ve Semboller, Milenyum Yayınları, İstanbul: 2012.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci; güzel sanatlar, müzik, mitoloji, insanlık tarihi, halk bilim -masallar, folklor, vb- yaratıcı potansiyeli tanır, anlar, bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Öğrenciler, zihinlerindeki durumu verilen tasarım problemi çerçevesinde görselleştirir.
ÖÇ03 Öğrenciler, tasarım sürecinin çok katmanlı yapısını ortaya koyar ve tasarımlarında mit ve mitolojiden ilham alır.
ÖÇ04 Öğrenciler mitolojik görselleri ve bilgileri ürün tasarımlarlarında kullanır.
ÖÇ05 Öğrenciler; eskiz çizerek, senaryoları kullanarak deneyimlerin prototipini oluşturur.
ÖÇ06 Öğrenciler, hikaye anlatımı ve anlatım tekniklerini kullanarak el ile ve bilgisayar becerileri geliştirerek tasarım fikirlerini sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması Kaynak okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Sanat&Tasarım kavramı, tanımı ve işlevleri. Kaynak okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Yaratıcılık kavramı, tanımı ve işlevleri. Kaynak okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Yaratıcılık kavramında akılcı yöntem, esnek yöntem Kaynak okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yaratıcılık kavramında ayrıntılama yöntemi. Kaynak okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Görselleştirme kavramı, tanımı ve işlevleri. Kaynak okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
7 Tasarım problemi oluşturma. Kaynak okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Vize Sınavı Ara sınavda uygulanacak proje için malzeme temini Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Mitoloji kavramı Kaynak okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sanat-tasarım-yaratıcılık ve görselleştirme ilişkisi Kaynak okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Mitolojik öğelerden yararlanarak, eskiz çizerek ve senaryoları kullanarak deneyimlerin prototipini oluşturma Kaynak okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Hikaye anlatımı ve anlatım tekniklerini kullanarak eskizler hazırlama Kaynak okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Hikaye anlatımı ve anlatım tekniklerini kullanarak bilgisayarda koleksiyon hazırlama Kaynak okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bilgisayarda hazırlanan koleksiyonları 3 boyutlu modelleme Kaynak okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Portfolyo ve Sunum Hazırlama Kaynak okuma, araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final Sınavı Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS