Genel Bilgi
Kod | STA734 |
Ad | Yayın Grafiği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN |
Dersin Amacı / Hedefi
Yayın grafiği alanındaki temel kavramların ve uygulamaların tanımlandığı bu derste, güncel yayın teknolojileri, yeni ortamlar, teknolojik gelişmelere bağlı olarak değişen yayın grafiği formları üzerinde çalışılmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini yayın tasarımının temelleri ve süreli yayın (bülten, dergi..) tasarımı oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Thinking With Type, Elen Lupton, Princeton Architectural Press, 2010 Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012 Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
Notlar
Samara, T. (2005). Publication Design Workbook, A Real-World Design Guide. Pockport Publishers.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çok sayfalı belgelerde dizgi tasarlar |
ÖÇ02 | Uzun metinleri doğru hiyerarşi ve okunaklılıkla düzenler. |
ÖÇ03 | Tipografi, düzen, dizgi, sayfalama, imge ve metin ilişkisi tasarlar. |
ÖÇ04 | Süreli yayınlar için uygulama ve tasarım becerisi edinir. |
ÖÇ05 | Adobe Indesign programında uygulama yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 2 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders program hakkında bilgi | Örnek Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Grid egzersizi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Görsel-Metin İlişkisi egzersizi | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Proje 1: Süreli Yayın Tasarımı, ön hazırlıklar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Proje 1-Layout eskizlerinin değerlendirilmesi | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Proje 1-Süreli Yayın için Logo Tasarımı | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Proje 1: Süreli Yayın için Kapak Tasarımı | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sunum Paftaları Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
9 | Proje 2: Süreli Yayın Tasarımı, Layout | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje 2-Layout eskizlerinin değerlendirilmesi | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Proje 2-Layout eskizlerinin değerlendirilmesine devam. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Proje 2: Sayfa Tasarımı eskizleri | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje 2: Sayfa Tasarımı | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje 2: Sayfa Tasarımına devam. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje 2: Sayfa Tasarımı - Kapak Tasarımı | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |