STA892 Grafik Tasarımda Süreç Temelli Uygulamalar II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA892
Ad Grafik Tasarımda Süreç Temelli Uygulamalar II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVGİ ARI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Tasarım sürecindeki farkındalığa yönelik yöntemler geliştirmek, bu farkındalığın uygulama konusu ile olan etkileşimini projelendirerek ortaya koymak.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrencinin yönelimi üzerinden belirlenecek bir uygulama projesi; deneysel - bireysel bir araştırma süreci, bir deneyim alanı olarak ele alınır. Uygulama projesinde konu seçiminden başlayıp sonuca giden yolda içinden geçilen tüm aşamalar üretim sürec ile eş zamanlı olarak deneyimlenir. Öğrenci bireysel anlamda yaratıcılığını destekleyen yöntemleri araştırır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Andrew Selby Editorial Illustration Context, content and creation Aaris Sherin Introduction to Graphic Design A Guide to Thinking Process Louis D. Ocepek Graphic Design: Vision, Process, Product Henry Hongmin Kim Graphic Design Discourse: Evolving Theories, Ideologies Gavin Ambrose, ‎Paul Harris The Fundamentals of Graphic Design Terry Stone Managing the Design Process Concept Development

Notlar

Sevgi Arı Grafik Tasarımda Sürecin Önemi ve Alternatif Uygulamalar Sanatta Yeterlik Tezi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanat ve bilim tarihindeki önekleri inceleyerek yaratıcı kişiliklerin içinden geçtiği psikolojik süreçleri inceler
ÖÇ02 Yaratıcılığı destekleyen ve engelleyen düşünme şekillerini tanır
ÖÇ03 Yaratım sürecinin içerisinde ortaya çıkan farklı potansiyelleri değerlendirir
ÖÇ04 Zaman yönetimi becerisini geliştirir
ÖÇ05 Yaratıcılığını destekleyen alışkanlıklar geliştirir
ÖÇ06 Tasarlama sürecini farklı yönlerden belgeler
ÖÇ07 Süreç üzerinden ortaya çıkan farklı olanaklar üzerinden sonucu şekillendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar .
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı Tanışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Süreç temelli bir proje oluşturmak üzerine Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Süreç temelli bir proje oluşturmak Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Süreç temelli projenin belirlenmesi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Süreç temelli projenin kapsamı Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Proje eskizleri Eskiz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Proje eskizleri II Eskiz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Proje eskizleri III Eskiz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Proje eskizleri IV Eskiz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Proje eskizleri V Eskiz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Proje sunum eskiz ve maketleri Eskiz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Proje sunum eskiz ve maketleri II Eskiz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Proje sunum eskiz ve maketleri III Sunum araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Proje sunum örnekleri Sunum araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Proje sunum örnekleri II Sunum Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Proje sunumu Sunum Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Öz değerlendirme raporu Dosya hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2022 03:27