SÖ792 MaxQda ile Nitel Analize Giriş

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ792
Ad MaxQda ile Nitel Analize Giriş
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AKIN EFENDİOĞLU


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı öğrencilerin nitel veri toplama süreçlerinin bilimsel temellerini anlamlandırması ve verilerin analizi için MaxQda programının tem özelliklerini kullanmayı öğrenmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Nitel veri toplama yöntemleri ve bu yöntemlerle toplanan metin tabanlı verilerin bilgisayar ortamında analizi.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

ilgili kaynaklar

Notlar

Diğer kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nitel araştırmanın temel varsayımlarını anlar
ÖÇ02 Nitel araştırmanın sınırlıklarını kavrar
ÖÇ03 Nitel araştırmada desenlerinin özelliklerini bilir
ÖÇ04 Nitel araştırmada veri toplama yöntemlerini açıklar
ÖÇ05 Nitel verilerin analizinde dikkat edilmesi gereken özellikleri bilir
ÖÇ06 MaxQda programının temel özelliklerini kullanma becerisi kazanır
ÖÇ07 MaxQda programında bir proje çalışma dosyası oluşturur
ÖÇ08 MaxQda programında veri dosyalarını düzenler
ÖÇ09 MaxQda programı ile metinsel dökümanlar üzerinde kodlama yapar
ÖÇ10 MaxQda programı ile metinsel dökümanların kelime-frekans-yüzde analizlerini yapar
ÖÇ11 MaxQda programında yaptığı analizi raporlaştırma formatına çevirir
ÖÇ12 MaxQda programı ile değişken tanımlar
ÖÇ13 MaxQda programı ile değişkenler üzerinden basit analizleri yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nitel arastırma nedir özellikleri nelerdir. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Kitap bölüm okuma) - 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Nitel araştırma yöntemleri ve özellikleri nelerdir-I Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Kitap bölüm okuma) - 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Nitel veri toplama yöntemleri (görüşme-gözlem-doküman) Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Kitap bölüm okuma) - 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 MaxQda programının bilgisayara kurulumu ve yapısı Windows işletim sistemi olan bir bilgisayara Maxqda yazılımının kurulma videosunu izleme (MaxQda'nın resmi web sitesiı üzerinden) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
5 MaxQda programının temel özellikleri, veri dosyası türleri, verilerin düzenlenmesi. Gönlük tutma (bir hafta için) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 MaxQda programında sözcük analizi (frekans-yüzde) Öğrencinin ön hazırlığa ihtiyacı yok. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
7 MaxQda programında kodlama Bilgisayar üzerinde tekrar yapma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Günlüklerin analizi Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Örnek Olay
9 MaxQda programında değişken tanımlama ve analiz etme Bilgisayar üzerinde tekrar yapma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
10 MaxQda programında verilerin görselleştirilmesi Öğrencinin ön hazırlığa ihtiyacı yok. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
11 MaxQda programında grafik modlarının (tema-kod-model) kullanımı Bilgisayar üzerinde bir önceki konunun tekrarını yapma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
12 MaxQda ile yapılan analizin raporlaştırılması Öğrencinin ön hazırlığa ihtiyacı yok. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
13 MaxQda ile yapılan analizin raporlaştırılması-I Bilgisayar üzerinde bir önceki konunun (rapor oluşturma) tekrarını yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
14 Final sınavı (Araştırma-Uygulama Ödev Raporu Sunumu) Öğrenci günlük verilerinin analizlerinin tamamlanması ve raporlaştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Final sınavı (Araştırma-Uygulama Ödev Raporu Teslimi) Ön çalışmaya ihtiyaç yok Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön çalışmaya ihtiyaç yok Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön çalışmaya ihtiyaç yok Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.11.2022 01:41