USOYL709 Kuramdan Uygulamaya Program Geliştirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod USOYL709
Ad Kuramdan Uygulamaya Program Geliştirme
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZLEM KAF


Dersin Amacı

Eğitim programının temelleri, program geliştirmeye farklı boyutlar açısından bakmak, bilimsel bir disiplin olarak program geliştirmenin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini incelemek, öğrencilere alandaki güncel kavramlar ile farklı program geliştirme modellerine yönelik bakış açılarının öğretime yansımalarını görmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders program geliştirmenin ilkeleri, eğitim programını planlama, program geliştirme modelleri, eğitim programının tasarım, uygulama, geliştirilme ve öğretim süreçlerini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Demirel, Ö. (2009). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.

Notlar

Oral, B. ve Yazar, T. (2017). Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Program geliştirmenin temel amacını açıklar.
ÖÇ02 Program geliştirmenin kavramsal özelliklerini ve kullanım alanlarını inceler .
ÖÇ03 Program geliştirme alanındaki alternatif yaklaşımları açıklar.
ÖÇ04 Program geliştirmenin kökenini açıklar.
ÖÇ05 Çağdaş program geliştirme konusundaki günümüz eğilimlerini inceler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Program ile ilgili temel kavramlar İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
2 Program Geliştirmenin Temelleri I İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
3 Program Geliştirmenin Temelleri II İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Program Tasarım Yaklaşımları- Program Geliştirmenin Planlanlanması İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Program Geliştirmede İhtiyaç Analizi ve Analiz Yaklaşımları İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Programda Amaçlar ve kazanımlar I İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap
7 Programda Amaçlar ve kazanımlar II Verilen örneklerin alan ve düzeylerinin belirlenerek gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar verilen çalışmanın yapılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 İçerik-İçerik Seçimi-İçerik Düzenleme Yaklaşımları İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
10 Programda İçerik İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
11 Program ve Öğretim I İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Program ve Öğretim II İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Program ve Öğretim III İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Öğretim Etkinliklerinin Planlanması İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 Dersin genel değerlendirmesi önceki konuların tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ödevlerin kontrollerinin yapılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev teslimi Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS