SÖ824 MaxQda İle Nitel Analizde Üst Düzey Uygulamalar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ824
Ad MaxQda İle Nitel Analizde Üst Düzey Uygulamalar
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AKIN EFENDİOĞLU


Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı, MaxQda programını kullanarak resim, ses ve video tabanlı verilerin analizini yapabilmektir. (The main purpose of this course is to analyze graph, audio, and video based data on MaxQda software).

Dersin İçeriği

Değişen araştırma paradigması ve nitel veri ihtiyacı. Nitel veri türleri (gözlem, görüşme, doküman, görseller ve videolar, ses kayıtları). Nitel verilerin analiz yöntemleri. MaxQda programının temel yapısı ve özellikleri. MaxQda programında veri analiz süreçleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İlgili literatür

Notlar

İlgili literatür


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Değişen bilimsel araştırma paradigması ve nitel veri toplamanın önemini anlar.
ÖÇ02 Öğrenci nitel veri türleri ve analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Öğrenci MaxQda programını bilgisayara kurabilir.
ÖÇ04 Öğrenci MaxQda programının temel yapısını öğrenir.
ÖÇ05 Öğrenci Maxqda programının menülerini ve özelliklerini kavrar.
ÖÇ06 Resim (görsel) tabanlı veri dosyalarını MaxQda programına aktarabilir.
ÖÇ07 Ses tabanlı veri dosyalarını MaxQda programına aktarabilir.
ÖÇ08 Video tabanlı veri dosyalarını MaxQda programına aktarabilir.
ÖÇ09 Öğrenci MaxQda programında resim ve ses dosyaları üzerinde düzenleme yapar.
ÖÇ10 Öğrenci MaxQda programında video dosyası üzerinde düzenleme yapar.
ÖÇ11 Görsel, ses ve video tabanlı veri dosyaları için MaxQda dosya çalışma bölümlerini düzenler.
ÖÇ12 Görsel, ses ve video tabanlı veri dosyaları üzerinde kodlama yapar.
ÖÇ13 MaxQda programında belirlenen kodları değişkenlere çevirerek görsel haritalar oluşturur.
ÖÇ14 Değişkenler üzerinden nicel veri analizi yapar
ÖÇ15 MaxQda ile yapılan analizin raporunu hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. 3
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. 2
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 3
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. 1
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Değişen bilimsel araştırma paradigması ve nitel veri toplamanın önemi Hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Nitel veri analiz yöntemlerine genel bakış Ödev çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 MaxQda programının bilgisayara kurulması ve özellikleri Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Ses kayıt dosyaları ile çalışma Veri toplama (ses kaydı) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay
5 Video dosyaları ile çalışma Tekrar ve pratik Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Görseller ile çalışma Görsel veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay
7 Görsel, ses kaydı ve video üzerinde kodlama işlemleri Alıştırma ve tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay
8 Ara Sınav Mini araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Görsel, ses kaydı ve video üzerinde kodlama işlemleri ve değişken tanımlama Alıştırma ve tekrar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Örnek Olay
10 Ses dosyaları üzerinden kodları kullanarak görsel harita hazırlama Alıştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
11 Görsel dosyalar üzerinden kodları kullanarak görsel harita hazırlama Alıştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
12 Video dosyaları üzerinden kodları kullanarak görsel harita hazırlama Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
13 Video, görsel ve ses dosyalarından elde edilen kodların betimsel analizi Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
14 Kod yapılarının raporlaştırılması Uygulama ve pratik Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Dönem araştırması Araştırma ödevi Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma ödevi Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma ödevi Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS