Genel Bilgi
Kod | SÖ824 |
Ad | MaxQda İle Nitel Analizde Üst Düzey Uygulamalar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AKIN EFENDİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, MaxQda programını kullanarak resim, ses ve video tabanlı verilerin analizini yapabilmektir. (The main purpose of this course is to analyze graph, audio, and video based data on MaxQda software).
Dersin İçeriği
Değişen araştırma paradigması ve nitel veri ihtiyacı. Nitel veri türleri (gözlem, görüşme, doküman, görseller ve videolar, ses kayıtları). Nitel verilerin analiz yöntemleri. MaxQda programının temel yapısı ve özellikleri. MaxQda programında veri analiz süreçleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İlgili literatür
Notlar
İlgili literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Değişen bilimsel araştırma paradigması ve nitel veri toplamanın önemini anlar. |
ÖÇ02 | Öğrenci nitel veri türleri ve analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Öğrenci MaxQda programını bilgisayara kurabilir. |
ÖÇ04 | Öğrenci MaxQda programının temel yapısını öğrenir. |
ÖÇ05 | Öğrenci Maxqda programının menülerini ve özelliklerini kavrar. |
ÖÇ06 | Resim (görsel) tabanlı veri dosyalarını MaxQda programına aktarabilir. |
ÖÇ07 | Ses tabanlı veri dosyalarını MaxQda programına aktarabilir. |
ÖÇ08 | Video tabanlı veri dosyalarını MaxQda programına aktarabilir. |
ÖÇ09 | Öğrenci MaxQda programında resim ve ses dosyaları üzerinde düzenleme yapar. |
ÖÇ10 | Öğrenci MaxQda programında video dosyası üzerinde düzenleme yapar. |
ÖÇ11 | Görsel, ses ve video tabanlı veri dosyaları için MaxQda dosya çalışma bölümlerini düzenler. |
ÖÇ12 | Görsel, ses ve video tabanlı veri dosyaları üzerinde kodlama yapar. |
ÖÇ13 | MaxQda programında belirlenen kodları değişkenlere çevirerek görsel haritalar oluşturur. |
ÖÇ14 | Değişkenler üzerinden nicel veri analizi yapar |
ÖÇ15 | MaxQda ile yapılan analizin raporunu hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 1 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Değişen bilimsel araştırma paradigması ve nitel veri toplamanın önemi | Hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Nitel veri analiz yöntemlerine genel bakış | Ödev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | MaxQda programının bilgisayara kurulması ve özellikleri | Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Ses kayıt dosyaları ile çalışma | Veri toplama (ses kaydı) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay |
5 | Video dosyaları ile çalışma | Tekrar ve pratik | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Görseller ile çalışma | Görsel veri toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay |
7 | Görsel, ses kaydı ve video üzerinde kodlama işlemleri | Alıştırma ve tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Mini araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Görsel, ses kaydı ve video üzerinde kodlama işlemleri ve değişken tanımlama | Alıştırma ve tekrar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Örnek Olay |
10 | Ses dosyaları üzerinden kodları kullanarak görsel harita hazırlama | Alıştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
11 | Görsel dosyalar üzerinden kodları kullanarak görsel harita hazırlama | Alıştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
12 | Video dosyaları üzerinden kodları kullanarak görsel harita hazırlama | Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
13 | Video, görsel ve ses dosyalarından elde edilen kodların betimsel analizi | Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
14 | Kod yapılarının raporlaştırılması | Uygulama ve pratik | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Dönem araştırması | Araştırma ödevi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma ödevi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma ödevi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |