SÖ825 Yazılı ve Sözlü Anlatım Beceri Kazandırma Teknikleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ825
Ad Yazılı ve Sözlü Anlatım Beceri Kazandırma Teknikleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR


Dersin Amacı

Yazılı ve sözlü anlatım türlerini tanıtmak ve bu türlerde başarılı örnek verebilme beceresini ve başarılı örnekleri inceleyebilme donanımı kazanmak

Dersin İçeriği

Yazılı ve sözlü anlatım türlerinin tanıtılması ve bu türlerde anlatım becerisi kazandıracak tekniklerin aktarılması anlatılır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yazılı ve Sözlü Anlatım Okuma-Dinleme Konuşma-Yazma Prof. Dr. Şerif Aktaş, Osman Gündüz AKÇAĞ YAYINLARI

Notlar

Konu ile ilgili yazılı makale ve kitaplar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yazılı ve sözlü anlatım türlerini öğrenir
ÖÇ02 Yazılı sözlü anlatım türlerinin nasıl uygulanacağını öğrenir
ÖÇ03 Yazılı ve sözlü anlatım örnekleri verir
ÖÇ04 Yazılı ve sözlü anlatım becerisinin nasıl kazandırılacağını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. 2
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 3
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. 4
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Anlatım nedir? Sorusunu yanıtlama ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yazılı anlatımın biçim özelliklerinin anlatımı Konu ile ilgili makale ve kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Yazılı anlatımın türlerini tanıtmak Konu ile ilgili makale ve kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Yazılı anlatım türlerinde örnek yazım çalışmaları yaptırma Örnek metin inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Yazılı anlatım türlerinden deneme yazımı örneği üzerinde çalışma Örnek metin inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Montainge'nin denemelerinin incelenmesi Montaigne'nin Denemeler kitabının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Evliya Çelebinin Seyahatnamesinin anlatılması Evliya Çelebi'nin Seyahatnamesinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 vize ödevi vize ödevi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Hikaye türünün tanıtılması ve örnek hikaye çözümlemelerinin yapılması Hikaye türü hakkında donanımlı olarak gelme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Hikaye haritası yöntemi ile hikaye analizi yapılması hikaye haritası yöntemi hakkında donanımlı olarak gelme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Sözlü anlatım türleri hakkında bilgi verme Konu hakkında donanımlı olarak gelme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Diksiyon konusunun sözlü anlatımda önemini anlatma ve gösterme Konu hakkında donanımlı olarak gelme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Konuşma içeriğine göre vurgu, ton konusunu anlatma Konu hakkında donanımlı olarak gelme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Nutuk, ders anlatma ve konferans örnekleri üzerinde durma Konu hakkında donanımlı olarak gelme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Örnek konuşma yaptırma Konuşma metni hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Doğru ve düzgün yazılı ve sözlü anlatımın önemini örneklerle anlatma Konu hakkında donanımlı olarak gelme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
17 Final sınavı Dönem içindeki bilgileri tekrar etmiş olarak gelme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS