Genel Bilgi
Kod | SÖ825 |
Ad | Yazılı ve Sözlü Anlatım Beceri Kazandırma Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Yazılı ve sözlü anlatım türlerini tanıtmak ve bu türlerde başarılı örnek verebilme beceresini ve başarılı örnekleri inceleyebilme donanımı kazanmak
Dersin İçeriği
Yazılı ve sözlü anlatım türlerinin tanıtılması ve bu türlerde anlatım becerisi kazandıracak tekniklerin aktarılması anlatılır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yazılı ve Sözlü Anlatım Okuma-Dinleme Konuşma-Yazma Prof. Dr. Şerif Aktaş, Osman Gündüz AKÇAĞ YAYINLARI
Notlar
Konu ile ilgili yazılı makale ve kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yazılı ve sözlü anlatım türlerini öğrenir |
ÖÇ02 | Yazılı sözlü anlatım türlerinin nasıl uygulanacağını öğrenir |
ÖÇ03 | Yazılı ve sözlü anlatım örnekleri verir |
ÖÇ04 | Yazılı ve sözlü anlatım becerisinin nasıl kazandırılacağını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anlatım nedir? Sorusunu yanıtlama | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yazılı anlatımın biçim özelliklerinin anlatımı | Konu ile ilgili makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Yazılı anlatımın türlerini tanıtmak | Konu ile ilgili makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yazılı anlatım türlerinde örnek yazım çalışmaları yaptırma | Örnek metin inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Yazılı anlatım türlerinden deneme yazımı örneği üzerinde çalışma | Örnek metin inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Montainge'nin denemelerinin incelenmesi | Montaigne'nin Denemeler kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Evliya Çelebinin Seyahatnamesinin anlatılması | Evliya Çelebi'nin Seyahatnamesinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | vize ödevi | vize ödevi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Hikaye türünün tanıtılması ve örnek hikaye çözümlemelerinin yapılması | Hikaye türü hakkında donanımlı olarak gelme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hikaye haritası yöntemi ile hikaye analizi yapılması | hikaye haritası yöntemi hakkında donanımlı olarak gelme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sözlü anlatım türleri hakkında bilgi verme | Konu hakkında donanımlı olarak gelme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Diksiyon konusunun sözlü anlatımda önemini anlatma ve gösterme | Konu hakkında donanımlı olarak gelme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Konuşma içeriğine göre vurgu, ton konusunu anlatma | Konu hakkında donanımlı olarak gelme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Nutuk, ders anlatma ve konferans örnekleri üzerinde durma | Konu hakkında donanımlı olarak gelme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Örnek konuşma yaptırma | Konuşma metni hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Doğru ve düzgün yazılı ve sözlü anlatımın önemini örneklerle anlatma | Konu hakkında donanımlı olarak gelme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
17 | Final sınavı | Dönem içindeki bilgileri tekrar etmiş olarak gelme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |