SÖ822 Çocuk Edebiyatı Ürünleri ve Değerler Eğitimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ822
Ad Çocuk Edebiyatı Ürünleri ve Değerler Eğitimi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuk edebiyatı ürünlerinin hangi değerleri nasıl ele alması gerektiği konusunun kavratılmasını amaçlar

Dersin İçeriği

Çocuk edebiyatı ürünleri tanıtılırken değerler eğitimi içerisinde yer alan değerlerin bu edebi ürünler içinde nasıl yer alması gerektiği, değerlerin neler olduğu anlatılır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Değerler Eğitimi Bülent Dilmaç

Notlar

Konu ile ilgili yazılmış bilimsel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 çocuk değer ve Türkçe dersi ilişkisini bilir
ÖÇ02 Türkçe dersinin öğrenci açısından önemini bilir
ÖÇ03 çocuk ve aile kavramının önemini öğrenir
ÖÇ04 değer kavramının çocuk ve toplum için önemini bilir
ÖÇ05 aile okul ve çocuk kavramı açısından değer kavramını bilir
ÖÇ06 değerlerin çocuk açısından önemi anlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. 4
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 2
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. 4
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dersin içeriği anlatılır ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 çocuk kavramının neleri kapsadığı anlatılır önerilmiş makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Türkçe dersinin çocuk açısından önemi anlatılır önerilmiş makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 ailenin çocuk açısından önemi anlatılır önerilmiş makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 değer kavramının çocuk açısından önemi anlatılır önerilmiş makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 okul ve çocuk kavramının ilişkisi anlatılır önerilmiş makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 okul aile çocuk ilişkisinin önemi anlatılır önerilmiş makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 değer kavramının kişinin yaşamının bütününde ve toplumsal bütünlülük içindeki önemi anlatılır önerilmiş makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 değerlerin neler olduğu anlatılır önerilmiş makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 sevgi değeri anlatılır önerilmiş makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 saygı değeri anlatılır önerilmiş makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 hoşgörü değeri anlatılır önerilmiş makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 vatanseverlik değeri anlatılır önerilmiş makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 değer kavramının özümsenmesinin çocuk ve toplum açısından önemi anlatılır önerilmiş makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 07:50