Genel Bilgi
Kod | SÖ822 |
Ad | Çocuk Edebiyatı Ürünleri ve Değerler Eğitimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk edebiyatı ürünlerinin hangi değerleri nasıl ele alması gerektiği konusunun kavratılmasını amaçlar
Dersin İçeriği
Çocuk edebiyatı ürünleri tanıtılırken değerler eğitimi içerisinde yer alan değerlerin bu edebi ürünler içinde nasıl yer alması gerektiği, değerlerin neler olduğu anlatılır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Değerler Eğitimi Bülent Dilmaç
Notlar
Konu ile ilgili yazılmış bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | çocuk değer ve Türkçe dersi ilişkisini bilir |
ÖÇ02 | Türkçe dersinin öğrenci açısından önemini bilir |
ÖÇ03 | çocuk ve aile kavramının önemini öğrenir |
ÖÇ04 | değer kavramının çocuk ve toplum için önemini bilir |
ÖÇ05 | aile okul ve çocuk kavramı açısından değer kavramını bilir |
ÖÇ06 | değerlerin çocuk açısından önemi anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin içeriği anlatılır | ön hazırlık yok | |
2 | çocuk kavramının neleri kapsadığı anlatılır | önerilmiş makaleler okunur | |
3 | Türkçe dersinin çocuk açısından önemi anlatılır | önerilmiş makaleler okunur | |
4 | ailenin çocuk açısından önemi anlatılır | önerilmiş makaleler okunur | |
5 | değer kavramının çocuk açısından önemi anlatılır | önerilmiş makaleler okunur | |
6 | okul ve çocuk kavramının ilişkisi anlatılır | önerilmiş makaleler okunur | |
7 | okul aile çocuk ilişkisinin önemi anlatılır | önerilmiş makaleler okunur | |
8 | Ara Sınav | sınav | |
9 | değer kavramının kişinin yaşamının bütününde ve toplumsal bütünlülük içindeki önemi anlatılır | önerilmiş makaleler okunur | |
10 | değerlerin neler olduğu anlatılır | önerilmiş makaleler okunur | |
11 | sevgi değeri anlatılır | önerilmiş makaleler okunur | |
12 | saygı değeri anlatılır | önerilmiş makaleler okunur | |
13 | hoşgörü değeri anlatılır | önerilmiş makaleler okunur | |
14 | vatanseverlik değeri anlatılır | önerilmiş makaleler okunur | |
15 | değer kavramının özümsenmesinin çocuk ve toplum açısından önemi anlatılır | önerilmiş makaleler okunur | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |