Genel Bilgi
Kod | SÖ821 |
Ad | Çağdaş Yaklaşımlarla Türkçe Öğretiminde Anlama ve Anlatma Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Metinlerin nasıl analiz yapılacağı öğrenilir. Türlere göre analız yöntemleri öğrenilir
Dersin İçeriği
Türkçe dersi içinde yer alan metinlerin nasıl analiz edileceği anlatılır. Metinlerin içinde yer alan kavramlar, tema, ana fikrin nasıl bulunacağı anlatılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türkçe Öğretimi Cahit Kavcar
Notlar
Konu ile ilgili yazılmış bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkçe dersinin önemini öğrenir |
ÖÇ02 | Anlama türlerini bilir |
ÖÇ03 | metinde yer alan karakterlerin analizini öğrenir |
ÖÇ04 | zaman kavramının metni anlamadaki önemini öğrenir |
ÖÇ05 | mekan kavramının metni anlamadaki önemini bilir |
ÖÇ06 | parça bütün ilişkisi ile metnin bütününün anlaşılmasını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin içeriği anlatılır | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkçe dersinin önemi anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Türkçe dersinin ana amaçları anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Türkçe dersinde metin işleme teknikleri anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Anlama türleri anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Doğru anlama basamakları anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tam anlama basamakları anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tam ve doğru anlama basamaklarına ulaşmak için yapılan yöntemler anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Metinlerin türlere göre incelenmesi anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | metinde yer alan karakterlerin psikolojik özelliklerine dikkat ederek metin analizi yapma anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Metinlerde mekan kullanımından yola çıkarak metnin analizi anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | metinlerin geçtiği zamandan yola çıkarak metinlerin analizleri anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | metinlerin analizinde tümden gelim ve tüme varım yöntemleri anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | seviyeye göre seçilen metinlerin seviyeye göre zaman mekan olay bağlamında incelenmesi anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |