SÖ821 Çağdaş Yaklaşımlarla Türkçe Öğretiminde Anlama ve Anlatma Teknikleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ821
Ad Çağdaş Yaklaşımlarla Türkçe Öğretiminde Anlama ve Anlatma Teknikleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR


Dersin Amacı

Metinlerin nasıl analiz yapılacağı öğrenilir. Türlere göre analız yöntemleri öğrenilir

Dersin İçeriği

Türkçe dersi içinde yer alan metinlerin nasıl analiz edileceği anlatılır. Metinlerin içinde yer alan kavramlar, tema, ana fikrin nasıl bulunacağı anlatılır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Türkçe Öğretimi Cahit Kavcar

Notlar

Konu ile ilgili yazılmış bilimsel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkçe dersinin önemini öğrenir
ÖÇ02 Anlama türlerini bilir
ÖÇ03 metinde yer alan karakterlerin analizini öğrenir
ÖÇ04 zaman kavramının metni anlamadaki önemini öğrenir
ÖÇ05 mekan kavramının metni anlamadaki önemini bilir
ÖÇ06 parça bütün ilişkisi ile metnin bütününün anlaşılmasını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. 2
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. 2
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 5
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. 3
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dersin içeriği anlatılır ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Türkçe dersinin önemi anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Türkçe dersinin ana amaçları anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Türkçe dersinde metin işleme teknikleri anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Anlama türleri anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Doğru anlama basamakları anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Tam anlama basamakları anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tam ve doğru anlama basamaklarına ulaşmak için yapılan yöntemler anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Metinlerin türlere göre incelenmesi anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 metinde yer alan karakterlerin psikolojik özelliklerine dikkat ederek metin analizi yapma anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Metinlerde mekan kullanımından yola çıkarak metnin analizi anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 metinlerin geçtiği zamandan yola çıkarak metinlerin analizleri anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 metinlerin analizinde tümden gelim ve tüme varım yöntemleri anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 seviyeye göre seçilen metinlerin seviyeye göre zaman mekan olay bağlamında incelenmesi anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS