Genel Bilgi
Kod | SÖ819 |
Ad | Program Geliştirmede Araştırma Sorunları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZLEM KAF |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; program geliştirme ile ilgili araştırmaların yapılma sürecinde farklı disiplinler açısından karşılaşılan sorunların neler olduğunun saptanması ve çözüm önerileri getirmeye yönelik çalışmalar yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, program, program geliştirme, program geliştirme- araştırma ilişkisi, ilkokul programlarının geliştirilmesinde teorik esaslar, program geliştirme ilkeleri ve süreçleri, program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunları irdelemeyi içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Creswell, J.W. (2003). Research Design. (Second Edition). London: SAGE Publications
Notlar
Fraenkel, J.R. ve Wallen, N.E. (1993). How to design and evaluate research in education (Second Edition), McGraw-Hill International Editions, Educational Series. Oliva, P.F.(2005). Developing the Curriculum. (Sixth edition). Boston: Allyn & Bacon, Pearson Education, Inc.Ornstein, A.C., L.S.Behar-Horenstein, E.F. Pajak (2003). Contemporary Issues in Curriculum. .(Third edititon). Boston: Allyn & Bacon, Pearson Education, Inc. Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çev. M. Bütün, S. B. Demir). Ankara: Pegem Akademi. Posner, G.J. (2004). Analyzing The Curriculum. (Third edititon). Boston: McGraw-Hill Companies, Inc.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Program geliştirme süreçlerini farklı dersler için yapılan çalışmalar üzerinde derinlemesine inceler. |
ÖÇ02 | Program geliştirme ile ilgili yapılan çalışmaları değerlendirir |
ÖÇ03 | Sorunların çözümü üzerinde öneriler geliştirir. |
ÖÇ04 | Araştırma sorunlarını ele alan bir makale yazar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Program Geliştirme ve Araştırma İlişkisi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
3 | İlkokul programlarının geliştirilmesinde teorik esaslar | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
4 | Program geliştirme ilkeleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | Program geliştirme süreçleri I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Program geliştirme süreçleri II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | ödevin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler III | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler IV | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler V | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler VI | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler VII | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Dönem değerlendirmesi | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödevin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev teslimi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |