Genel Bilgi
Kod | SÖ817 |
Ad | Program Geliştirme ve Öğretim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZLEM KAF |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı eğitim programı, program geliştirme sürecini incelemek ve program geliştirme aşamalarının öğretime yansımasını derinlemesine incelemektir.
Dersin İçeriği
Bu ders, program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri, eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci, programın uygulanması, öğretimin planlaması ve uygulanması süreçlerini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ornstein, A. C., Behar – Horenstein, L. S., & Pajak, E. F. (2003). Contempoarary issues in curriculum (Third edt.). Boston: Pearson Eucation, Inc.
Notlar
Taner, L. N. Critical issues in curriculum. Chicago: University of Chicago Pres. 1988, Oliva P.F. Developing the Curriculum. (Sixth edition). Boston: Allyn & Bacon, Pearson Education, Inc. 2005
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Program geliştirme ile ilgili kavramları tartışır. |
ÖÇ02 | Program geliştirme yaklaşımlarını tartışır. |
ÖÇ03 | Program geliştirme süreçlerini derinlemesine inceler. |
ÖÇ04 | Belirledikleri konuların eğitim programları ve öğretimle ilişkisini değerlendirir. |
ÖÇ05 | Belirledikleri konuların eğitim programları ve öğretimle ilişkisine yeni öneriler getirir |
ÖÇ06 | Ele aldığı bir derse ilişkin program geliştirme süreçlerini kullanarak bir çalışma yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı ve görev dağılımı | ders süreci ile ilgili ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Eğitim Programları ve temel kavramlar | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Program Tasarım Yaklaşımları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Program Geliştirme Modelleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Program Geliştirme Aşamaları I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Program Geliştirme Aşamaları II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Program Geliştirme Aşamaları III | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | ödevin gözden geçirilmesi | Yöntem Seçilmemiş |
9 | Program Geliştirme Aşamaları IV | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Program Geliştirme Aşamaları V | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Eğitim Programları ve Öğretim I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Eğitim Programları ve Öğretim II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Eğitim Programları ve Öğretim III | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Eğitim Programları ve Öğretim IV | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Dönem değerlendirmesi ve araştırma sunumu | sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödevin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev teslimi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |