SÖ817 Program Geliştirme ve Öğretim

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ817
Ad Program Geliştirme ve Öğretim
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZLEM KAF


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı eğitim programı, program geliştirme sürecini incelemek ve program geliştirme aşamalarının öğretime yansımasını derinlemesine incelemektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri, eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci, programın uygulanması, öğretimin planlaması ve uygulanması süreçlerini kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ornstein, A. C., Behar – Horenstein, L. S., & Pajak, E. F. (2003). Contempoarary issues in curriculum (Third edt.). Boston: Pearson Eucation, Inc.

Notlar

Taner, L. N. Critical issues in curriculum. Chicago: University of Chicago Pres. 1988, Oliva P.F. Developing the Curriculum. (Sixth edition). Boston: Allyn & Bacon, Pearson Education, Inc. 2005


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Program geliştirme ile ilgili kavramları tartışır.
ÖÇ02 Program geliştirme yaklaşımlarını tartışır.
ÖÇ03 Program geliştirme süreçlerini derinlemesine inceler.
ÖÇ04 Belirledikleri konuların eğitim programları ve öğretimle ilişkisini değerlendirir.
ÖÇ05 Belirledikleri konuların eğitim programları ve öğretimle ilişkisine yeni öneriler getirir
ÖÇ06 Ele aldığı bir derse ilişkin program geliştirme süreçlerini kullanarak bir çalışma yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin genel tanıtımı ve görev dağılımı ders süreci ile ilgili ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Eğitim Programları ve temel kavramlar İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Program Tasarım Yaklaşımları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Program Geliştirme Modelleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Program Geliştirme Aşamaları I İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Program Geliştirme Aşamaları II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Program Geliştirme Aşamaları III İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav ödevin gözden geçirilmesi Yöntem Seçilmemiş
9 Program Geliştirme Aşamaları IV İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Program Geliştirme Aşamaları V İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Eğitim Programları ve Öğretim I İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Eğitim Programları ve Öğretim II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Eğitim Programları ve Öğretim III İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Eğitim Programları ve Öğretim IV İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Dönem değerlendirmesi ve araştırma sunumu sunumu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ödevin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev teslimi Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 02:00